RMF FM zarzuca Radiu Zet nieuczciwą konkurencję i podkupywanie prezenterów

Szefostwo Radia Zet, według Grupy RMF, miało w ostatnich miesiącach proponować pracę w rozgłośni większości prezenterów RMF FM. Grupa RMF zarzuciła nadawcy Zetki w oficjalnym piśmie „nieuczciwą konkurencję” – dowiedział się „Presserwis”. – Działamy zgodnie z przyjętymi standardami i regułami prawa – odpowiada naczelny Zetki Michał Celeda.

– Mam wrażenie, że pan Michał Celeda (redaktor naczelny Radia Zet – przyp. red.) przyjął strategię zastąpienia całego zespołu Zetki ludźmi, których ściągnie od nas. Ma najwidoczniej słabą wiarę w swoich prezenterów, jeśli się na coś takiego decyduje – mówi Kazimierz Gródek, prezes Grupy RMF. – Działania Radia Zet są zorganizowane i natarczywe, propozycje pracy dostała większość naszych prezenterów. Oferują miejsca, które w Zetce są już obsadzone – dodaje.

Jak ustaliliśmy, Grupa RMF wystosowała w tej sprawie pismo do kierownictwa Eurozetu. – Wezwaliśmy Eurozet do zaniechania działań, które noszą cechy nieuczciwej konkurencji – potwierdza Kazimierz Gródek.

Grupa RMF powołuje się na przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, w tym na zapis, że „czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta”.

– Rynek mediów jest rynkiem bardzo konkurencyjnym i każdy pracownik ma prawo decydować, wybrać atrakcyjniejszego z jego punktu widzenia pracodawcę. Działamy w tym obszarze zgodnie z przyjętymi standardami i regułami prawa – stwierdza redaktor naczelny Radia Zet Michał Celeda i przypomina: – W ostatnim czasie przygotowaliśmy dużo antenowych nowości, a do zespołu Radia Zet dołączyły różne osobowości medialne, z radia i telewizji.

Od września do zespołu Radia Zet z RMF FM dołączył Robert Karpowicz, który został współprowadzącym poranki. Z RMF FM do Zetki ma przejść jeszcze jeden prezenter.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, w fali maj-lipiec Radio Zet miało 12,5 proc. udziału w czasie słuchania, a RMF FM – 28,2 proc.