Wydawca „Gazety Wyborczej” Jerzy B. Wójcik informuje, że magazyn m.in. z treściami z „NYT” pojawi się się pod marką „Wielkie idee”. – Jesienią ukaże się monograficzny magazyn najlepszych autorów z Polski, Europy i świata: filozofów, politologów i socjologów. O tym, czym dzisiaj jest władza i kto ją sprawuje na świecie. Postaramy się przygotować go przed wyborami dla czytelników i polityków w prezencie – dodaje Wójcik.
Magazyn ukaże się pod logo „NYT” razem z „GW”, będzie dostępny w serwisie Wyborcza.pl. To będzie jedna z odsłon współpracy z amerykańskim dziennikiem, ale o kolejnych wydawca „GW” nie chciał mówić.
Jacek Czynajtis, prezes firmy Optizen Labs, uważa, że to krok w dobrą stronę, jeśli chodzi o spełnianie potrzeb czytelników. – Władze „Gazety Wyborczej” zdają sobie sprawę, że praca nad rozszerzeniem grupy subskrybentów czy prenumeratorów to maraton, a nie szybka strategia. „Wyborcza” chce przekonać swoich czytelników, że dba o to, by jej oferta była z roku na rok coraz bardziej atrakcyjna – mówi Czynajtis. Jak dodaje, dzięki współpracy między redakcjami będzie przepływał know-how dotyczący m.in. subskrypcji cyfrowych.
Wcześniej „Wyborcza” współpracowała z „Wall Street Journal”. Od października 2017 roku do marca 2019 roku teksty z „WSJ” ukazywały się w weekendowym dodatku do gazety.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” w maju 2019 roku wyniosła 89 180 egz. (spadek o 4,25 proc. względem maja 2018 roku.