Rada programowa Polskiego Radia (jej przewodniczącym jest Mirosław Wąsik, składa się z piętnastu członków) podczas ostatniego posiedzenia rozmawiała m.in. z dyrektorami poszczególnych anten na temat wakacyjnych ramówek poszczególnych rozgłośni. Ostatecznie podjęto uchwałę w sprawie przyjęcia wszystkich wakacyjnych propozycji programowych poza koncepcją zaproponowaną przez Polskie Radio 24.
W rozmowie z nami Jan Ordyński, członek rady programowej publicznej rozgłośni stwierdził, że jednym z jego argumentów w dyskusji podczas posiedzenia był fakt, że „brak jest pluralizmu na antenie w doborze gości, tematów, jak i prowadzących, którzy pochodzą z jednego środowiska”.
Decyzja rady programowej co do braku akceptacji letniej ramówki PR24 ma jednak tylko charakter opiniujący – jest informacją dla zarządu, ale nie musi zostać wzięta pod uwagę. Oznacza to, że w ramówce w praktyce nie muszą zostać zaproponowane żadne zmiany.
Ramówka PR24 do połowy września
W okresie wakacyjnym Polskie Radio zmieniło ramówki wszystkich stacji, poza Radiem dla Zagranicy. W Jedynce od 21 czerwca pojawiło się Lato z Radiem, „Lato z Radiem Extra” oraz (od tego piątku) transmisje z festiwali Lato z Radiem. W Trójce będzie w sumie osiem nowych audycji, a wśród nich: muzyczne, kulturalne, podróżniczo-kulinarne oraz rozrywkowe. Pisaliśmy o tym, że ramówka, która obowiązuje w Polskim Radiu 24 od początku marca br. będzie obecna na antenie w takim samym kształcie do 15 września br.
„W Polskim Radiu 24 korekty i zmiany ramówkowe mają na celu podniesienia atrakcyjności tematycznej. Antena pracuje również nad rozbudowaniem różnorodności gatunkowej, poprzez wprowadzenie większej ilości audycji edukacyjnych i kulturalnych” – czytamy w dokumencie do którego treści dotarliśmy. – Najważniejszym elementem zmian w letnim programie – oprócz zmian w audycjach i pasmach – pozostaje dobór treści i sposób ich prezentowania na antenie – dodano.
W sumie w stacji pojawiło się 12 nowych pasm lub audycji, a 11 zostało zdjętych. Zmieniono również godziny emisji 9 audycji.
Jak wynika z naszych informacji, za najważniejsze zmiany w programie PR24 uznano wprowadzenie audycji publicystycznej Michała Rachonia (od poniedziałku do piątku, w godz. 9:30-10:30); pasma publicystycznego Tadeusza Płużańskiego (w każdą sobotę od 13:00 do 15:00) oraz programu publicystycznego Magdaleny Złotnickiej (w co drugą niedzielę miesiąca, od 13:00 do 15:00).
Na posiedzeniu była już obecna nowa dyrektor i redaktor naczelna Polskiego Radia 24, Joanna Turek. Zastąpiła na tym stanowisku Pawła Piszczka. Ostatnio była wiceszefową stacji. Turek ma w PR 24 jednego zastępcę – to Magdalena Piejko, wcześniej szefowa działu kultury w „Gazecie Polskiej”.
Polskie Radio 24 jest rozgłośnią o charakterze informacyjno-publicystycznym, antenę wypełniają serwisy informacyjne, sportowe, dwa serwisy gospodarcze dziennie i dwa gospodarcze. Większość czasu antenowego zajmuje publicystyka.
Emitowane jest analogowo od września 2016 roku. W okresie od marca do maja br. Polskie Radio 24 ma 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności, to spadek o 0,2 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.