Szef TAI Jarosław Olechowski zarzucił Tomaszowi Lisowi rozpętanie na łamach kierowanego przez niego tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) kampanii nienawiści wobec „Wiadomości” i TVP. Chodzi o tekst, w którym tygodnik opisał Danutę Holecką. – Analizujemy ten materiał pod kątem wytoczenia procesu – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Olechowski.
W nowym numerze „Newsweek Polska” na okładce promowany jest artykuł Elżbiety Turlej. „Królowa ‘Wiadomości’”. Dziennikarka opisuje w nim karierę zawodową Danuty Holeckiej w Telewizji Polskiej od połowy lat 90-tych, aż do momentu, gdy z początkiem maja br. zaczęła zarządzać redakcją „Wiadomości”.
– Odkąd została szefową „Wiadomości” jest non stop podenerwowana – mówią w TVP. Po pierwsze, posada nie przekłada się na wpływy, po drugie, boi się, że Kurski odsunie ją od występów na wizji – pisze autorka w tekście, cytując pracowników publicznej telewizji. – TVP to dla Danuty Holeckiej element tożsamości i dowód na jej wysoki status społeczny. Bez „Wiadomości” czuje się nikim, dlatego zrobi wszystko, żeby się w nich utrzymać – stwierdza Elżbieta Turlej na początku tekstu.
Na artykuł we wtorek odpowiedział na Twitterze Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, a poprzednio szef i reporter „Wiadomości”. Zamieścił krótki tekst utrzymany w podobnej stylistyce, przy czym dotyczący „Newsweeka”. – Tomasz Lis jest zdenerwowany. Znowu w życiu mu nie wyszło. Nie chodzi o dwa zniszczone małżeństwa. Nie chodzi o porażki zawodowe, choć te faktycznie są dotkliwe. Tylko w pierwszym kwartale tego roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” spadła o blisko 11 proc. do niewiele ponad 78 tys. egzemplarzy – pisze Olechowski. Dalej cytuje rzekomych współpracowników Tomasza Lisa na jego temat: – Zapewne czuje, że rozmienił się na drobne. Dla wielu stał się symbolem obciachu – mówi dziennikarz w przeszłości współpracujący z Lisem, który woli pozostać anonimowy.
– Siermiężny świat Tomasza Lisa – niczym Atlantyda – tonie w oceanie wolności i różnorodności myśli. Tomasz Lis nie może się z tym pogodzić. Bez tej szczególnej pozycji „pluszaka elity” czuje się nikim. Dlatego zrobi wszystko, żeby utrzymać swój wysoki status społeczny. Efekt? Kolejna kampania nienawiści rozpętana wobec redakcji „Wiadomości” i TVP. Wszystkie chwyty są dozwolone: atak na rodzinę, kłamstwo, insynuacje i manipulacja. Papier jest cierpliwy, a Niemcy z centrali koncernu wydającego „Newsweek Polska” z pewnością zadbają, żeby nie zabrakło atramentu – napisał Jarosław Olechowski.
W tweecie Olechowski określił materiał „Newsweeka” jako ohydny atak na Danutę Holecką.
Dlaczego @lis_tomasz zjada swój pluszowy ogon? Krótka odpowiedź na ohydny artykuł @NewsweekPolska i atak na szefową @WiadomosciTVP Danutę Holecką. Proszę o podanie dalej pic.twitter.com/RtFs5uzdyL
— Jarek Olechowski (@OlechowskiJarek) 18 czerwca 2019
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl dyrektor TAI podtrzymuje tę opinię. – To rzeczywiście ohydny paszkwil. Przede wszystkim zawiera bardzo dużo nieprawdy. Analizujemy w tej chwili możliwość wystąpienia na drogę sądową – mówi nam Olechowski.
Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu br. główne wydanie „Wiadomości” oglądało średnio 2,32 mln widzów: 1,85 mln w TVP1 i 464,7 tys. w TVP Info.
Natomiast według danych ZKDP w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 78 235 egz., o 15,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Serwis Newsweek.pl w marcu br. zanotował 2,92 mln realnych użytkowników i 8,94 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).