„Duży Format” w „Gazecie Wyborczej” z nowym logo, zmniejszony o cztery strony

Od bieżącego wydania „Duży Format”, reportażowy dodatek do „Gazety Wyborczej” (Agora), liczy 16 stron, o cztery mniej niż poprzednio, oraz ma nowe logo. Z „DF” zniknęło kilka cykli felietonowych oraz grafiki autorów Sztucznych Fiołków.

O zmianach w „Dużym Formacie” było wiadomo od tygodnia, ponieważ felietoniści Wojciech Tochman i Wojciech Orliński poinformowali, że kierownictwo dodatku zrezygnowało z ich tekstów. Podobną informację przekazali autorzy fanpage’a Sztuczne Fiołki, którzy przygotowywali do „DF” grafiki satyryczne oparte na klasycznych obrazach.

– Dziś mój ostatni felieton w „Dużym Formacie” – dodatku reporterów Gazety Wyborczej, o czym się dowiedziałem kilka chwil temu z maila szefa „DF”. Powód: „DF” się kurczy i brakuje miejsca – stwierdził Wojciech Tochman na Facebooku.

„Duży Format” bez czterech stron, został felietony Szczygła i Vargi

Od nowego numeru „Duży Format” ma 16 stron, o cztery mniej niż poprzednio. Oprócz cykli felietonowych Wojciecha Tochmana i Wojciecha Orlińskiego z dodatku zniknęły felietony Filipa Springera. Już wcześniej zrezygnowano też z fotoreportaży i krzyżówek jolek.

W „DF” pozostały natomiast felietony Mariusza Szczygła i Krzysztofa Vargi (ten drugi przeniesiono na ostatnią stronę) oraz rysunek satyryczny „Polska mistrzem Polski”.

Do nowego numery felieton napisał Wojciech Orliński, ale już nie w ramach swojego poprzedniego cyklu „Słownik z nowego świata”.

Ponadto „Duży Format” zyskał nowe logo. Poprzedni znak był oparty na kompozycji liter „DF”.

„Ale historia” bez zmian

Nie zmieniła się natomiast objętość innego poniedziałkowego dodatku do „Gazety Wyborczej” – „Ale historii”. Tak jak poprzednio liczy on 8 stron.

„Ale historia” została znacząco odchudzona wcześniej – jeszcze w 2016 roku liczyła 16 stron.

Z danych ZKDP wynika, że w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 85 974 egz., o 1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Natomiast portal Wyborcza.pl w marcu br. zanotował 7,56 mln realnych użytkowników i 67,47 mln odsłon, wobec 6,15 mln użytkowników i 61,32 mln odsłon rok wcześniej (według badania Gemius/PBI). W portalu od ponad pięciu lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, na koniec ub.r. korzystało z niego 170 tys. użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było ich 133 tys.

W pierwszym kwartale br. wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły w skali roku o 7 proc. do 24,4 mln zł, a przychody reklamowe dziennika zmalały o 14 proc. do 14,8 mln zł.