Witold Gadowski zakończył współpracę z Polskim Radiem

„Wywalili mnie”

Witold Gadowski

Dziennikarz Witold Gadowski, który współpracował z Polskim Radiem jako prowadzący „Komentarz dnia” w Jedynce, rozstał się z publicznym nadawcą.

O swoim rozstaniu z rozgłośnią poinformował na Twitterze. Po raz ostatni prowadził program „Komentarz dnia” w Jedynce 28 maja br. Dzień później podał, że już nie współpracuje z publiczną rozgłośnią.

– Moi Drodzy, piszę do tych, którzy zarzucali mi współpracę z Polskim Radiem. Już nie macie argumentu 🙂 …właśnie mnie wywalili – napisał.

Moi Drodzy, piszę do tych, którzy zarzucali mi współpracę z Polskim Radiem. Już nie macie argumentu 🙂 …właśnie mnie wywalili 🙂

— witold gadowski (@GadowskiWitold) May 29, 2019

W rozmowie z nami powiedział, że informację otrzymał od dyrektor anteny, Agnieszki Kamińskiej. Powód, jaki mu podano to zmiana ramówki. Zerwanie współpracy ma jednak tryb natychmiastowy. Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie Polskie Radio, czekamy na odpowiedź.

Witold Gadowski wcześniej współpracował także m.in. z Telewizją Polską, ale wiele razy krytykował jej działania. W czerwcu 2017 roku napisał, że kierownictwo TVP Info dostało zakaz zapraszania go do programów, czemu zaprzeczył prezes TVP Jacek Kurski.

Natomiast kilka miesięcy później Gadowski wytknął, że przywrócony do TVP2 po kilku latach przerwy „Magazyn kryminalny 997” Michała Fajbusiewicza zaczęto realizować w latach 80. we współpracy z milicją. Z programu zrezygnowano po jednym odcinku, a wiosną w TVP1 pokazywano „Magazyn 997” prowadzony przez Dariusza Bohatkiewicza.

W czerwcu 2018 roku podczas zjazdu delegatów Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich (dziennikarz jest także wiceprezesem organizacji) przyjęto uchwałę krytycznie oceniającą sytuację w mediach publicznych.

– Zmiany w mediach publicznych postulowane przez SDP w 2015 r które miały doprowadzić do ich odpolitycznienia i zapewnienia im stabilizacji sytuacji finansowej nie zostały zrealizowane – stwierdzono w uchwale.

W okresie od lutego do kwietnia br. Jedynka miała 5,8 proc. udziału w rynku.