Rzekoma opinia Magdaleny Ogórek pojawiła się na Soku z Buraka w formie memu utrzymanego w stylistyce typowej dla tego fanpage’a. Umieszczono na nim zdjęcie dziennikarki z wpisem: „Magdalena Ogórek współczuje księżom. Trauma księży w czasie seksu z dzieckiem jest większa, niż ofiary. Bardzo często nie mają wytrysku i jest to ból psychiczny”.
Magdalena Ogórek w komentarzu pod tym wpisem zaznaczyła, że to fake news i oddaje sprawę do sądu. Ostatecznie wpis zniknął z fanpage’a, ale jego screeny krążą po sieci.
Jak udało nam się ustalić, Ogórek przygotowuje wraz z prawnikami pozew przeciwko twórcom Soku z Buraka. – W każdej sytuacji moja reakcja na zmyślone cytaty będzie zdecydowana, z drogą sądową włącznie. To, co wykonał Sok…, to nakręcenie spirali mowy nienawiści w czystej postaci. Adam Bodnar odbył ostatnio konferencję prasową pt. „Powiedz hejtowi nie”. Jak widać troska Rzecznika Praw Obywatelskich dotyczy tylko wybranych mediów – ja nie doczekałam się reakcji – mówi dziennikarka portalowi Wirtualnemedia.pl.
Ogórek na Twitterze zaapelowała do Adama Bodnara, by zajął się jej sprawą.
Sok z Buraka to działająca od 2013 roku społeczność, zgromadzona wokół facebookowego fanpage’a i strony internetowej o tej samej nazwie. W tej chwili na Facebooku lubi i obserwuje ją ponad 770 tys. osób. Pojawiają się na niej memy, ostro i prześmiewczo krytykujące rząd. Kto tworzy treści na stronę – tego na pewno nie wiadomo, gdyż autorzy ukrywają swoją tożsamość i adres redakcji. W 2017 roku napisali enigmatycznie o sobie: „Zespół twórców i redaktorów Soku z buraka działa w Londynie, przy redakcji Wolnego radia Opornik”. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kto-stoi-za-fanpge-sok-z-buraka-andrzej-szulinski-wolne-radio-opornik
Magdalena Ogórek jest związana z TVP Info od jesieni 2016 roku, współprowadzi „Studio Polska”, „W tyle wizji” i „W tyle wizji extra”. Raz w tygodniu jest gospodynią „O co chodzi”. Na początku lutego br., gdy wyszła z siedziby TVP Info, została zaatakowana słownie przez grupę demonstrantów, którzy starali się zablokować jej wyjazd.
Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu br. średnia oglądalność minutowa TVP Info wynosiła 218 168 widzów, a udział stacji w rynku oglądalności – 3,44 proc. (tyle samo co rok wcześniej).