– Kampania wyborcza przed wyborami do Parlamentu Europejskiego wchodzi w decydującą fazę. Coraz więcej jej na naszych łamach: wysyp konferencji prasowych, wielkomiejskie konwencje, mobilizujące elektorat demonstracje. Z drugiej strony, w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców mieszka tylko 28 proc. mieszkańców Polski. Co się dzieje poza nimi, w mniejszych miastach, w powiatach, na wsi i jak tam przebiega kampania przed wyborami europejskimi? Dzięki naszej sieci redakcji lokalnych jesteśmy w stanie stworzyć prawdziwą, unikalną i interesującą opowieść o kampanii w Polsce powiatowej – mówi Jerzy Wójcik, wydawca Gazety Wyborczej.
Jakimi sprawami przed eurowyborami żyją rolnicy ze wsi Sadki, co obecnie na temat Unii Europejskiej sądzą mieszkańcy gmin z województwa pomorskiego, którzy w 2004 roku byli przeciwko dołączenia do niej Polski, dlaczego niektóre osoby ze wsi Gubin czy Brody obawiają się Polexitu oraz jak Koleje Dolnośląskie zmieniły życie mieszkańców regionu? To tylko niektóre tematy, które poruszą dziennikarze „Gazety Wyborczej” podczas reporterskiej podróży przez polskie miasta, miasteczka i wsie.
Efektem tych wyjazdów będą pogłębione reportaże z miejsc położonych poza stolicą regionu. Pierwsze artykuły z cyklu „Eurowybory daleko od szosy” ukażą się w piątek, 10 maja 2019 roku. Kolejne publikowane będą 17 oraz 24 maja br. we wszystkich 20 piątkowych magazynach lokalnych „Gazety Wyborczej”. Najlepsze materiały ukażą się również w ogólnopolskim wydaniu dziennika.
Najnowsze informacje na temat zbliżających się wyborów do Parlamentu Europejskiego znaleźć można także na łamach „Naszej Europy” – sobotniego magazynu „Gazety Wyborczej”, w którym publikowane są ciekawe analizy, reportaże i rozmowy o tematyce europejskiej oraz przegląd prasy zagranicznej.