– Silesia24 będzie miejscem, w którym od dziś nie będziemy publikować wszystkiego, a jedynie wszystko, co najważniejsze. Wszystko po to, by nasz serwis był miejscem przyjaznym, wygodnym i przejrzystym dla Użytkownika, a jednocześnie kompetentnym i mądrym. Będziemy odkrywać dla Państwa region dotąd nieodkryty, pokazywać cudownych, utalentowanych ludzi, którzy nigdy wcześniej nie zostali zaprezentowani szerokiej publiczności – zapowiedział Marek Czyż w felietonie inaugurującym działalność Silesia24.pl.
W serwisie są publikowane teksty informacyjne, reportaże i wywiady. Będzie pojawiało się sporo materiałów wideo – redakcja ma do dyspozycji studio, a także zestaw do transmisji na żywo.
– Chcemy i będziemy zadawać tylko trudne pytania osobom, które decydują o rozwoju naszego regionu. Ale silesia24.pl nie chce i nie będzie serwisem tylko politycznym. Choć będziemy miejscem nie stroniącym od poważnej dyskusji na ważkie tematy, to marzymy o tym, by stać się Waszym przewodnikiem po regionie, jego wydarzeniach, atrakcjach i imprezach – zaznaczył Czyż.
Kilkanaście osób w zespole
Siedziba serwisu mieści się w Katowicach, niedaleko historycznej kopalni Wujek. Pracuje tam kilkanaście osób: dziennikarze i pracownicy działu sprzedaży reklam. W zespole redakcyjnym oprócz Marka Czyża są m.in. Jarosław Adamski (wcześniej związany z Radiem Piekary), Rafał Klima, Dorota Prynda (wcześniej m.in. w TVP Katowice) oraz Michał J. Cieśla (poprzednio w Silesion.pl). Dziennikarze przeszli szkolenia z zakresu nagrywania i montażu materiałów wideo.
Na stronie ma być publikowanych dziennie kilkanaście-kilkadziesiąt materiałów, m.in. depesze PAP. Główne działy serwisu to: Wiadomości, Rozmowy, Wideo, Imprezy, Sport oraz Biznes i Gospodarka. Na stronie głównej prezentowane są też treści wideo oraz kalendarium wydarzeń w regionie śląskim.
– Otwartość to wartość, którą będziemy chronić i pilnować na wielu poziomach. Otwartość na pełne spektrum poglądów, na każdy temat, na każdą interwencję od Państwa. Sama formuła serwisu też będzie otwarta. Serwis Silesia24.pl powstał dziś i od dziś zacznie się zmieniać. Zgodnie z Państwa oczekiwaniami, sugestiami i uwagami – zapowiedział Marek Czyż.
Od startu Silesia24.pl w serwisie są emitowane reklamy firm z regionu śląskiego.
Wydawcą serwisu jest podmiot o nazwie Silesia24.pl Justyna Buchczyk. Marek Czyż przekazał Polskiej Agencji Prasowej, że przygotowanie witryny sfinansował prywatny inwestor.
Czyż ostatnio w Nowa TV i Superstacji, zamknięto serwis Silesion.pl Kamila Durczoka
Marek Czyż od początku br. współpracuje z Superstacją: na zmianę z Jackiem Żakowskim jest gospodarzem „Rozmowy dnia”, a od drugiej połowy lutego zaczął też prowadzić „Bez ograniczeń”.
Przedtem przez ponad dwa lata pracował w Nowa TV (należącej do Grupa ZPR Media) jako jeden z gospodarzy programu informacyjnego „24 godziny” i cyklu publicystycznego „Proste pytanie”.
Wcześniej przez prawie 20 lat był związany z Telewizją Polską (z przerwą w latach 2009-2011, kiedy był dziennikarzem i dyrektorem programowy w TVS). W TVP przede wszystkim prowadził programy publicystyczne w TVP1, TVP Info i TVP3 Katowice, m.in. „Forum” i „Bez retuszu”.
Czyż to kolejny dziennikarz z doświadczeniem telewizyjnym uruchamiający serwis o regionie śląskim. Jesienią 2016 roku ruszył Silesion.pl Kamila Durczoka. Na początku kwietnia br. przestał być aktualizowany, a w drugiej połowie miesiąca zniknął z internetu. Wydawcy i eksperci pytani przez Wirtualnemedia.pl ocenili, że witryna nie osiągnęła odpowiedniej odwiedzalności i nie pozyskała wystarczająco reklamodawców, a generowała duże koszty, m.in. z uwagi na rozbudowaną na początku redakcję.
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem dotyczącym regionu śląskiego jest DziennikZachodni.pl – według danych z badania Gemius/PBI w styczniu br. zanotował 3,4 mln realnych użytkowników i 18,75 mln odsłon. Dla porównania Silesion.pl miał wtedy 758,7 tys. użytkowników i 1,87 mln odsłon.