W niedzielę, 12 maja „Wiadomości” telewizyjnej Jedynki po raz pierwszy zostaną nadane z nowego studia – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik zyska również nową scenografię, a także odświeżoną oprawę wizualno-muzyczną. – Jako pierwsi w Polsce, w tej skali wprowadzamy technologię Virtual Window, a także rozszerzoną rzeczywistość – mówi nam Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Remont nowego studia „Wiadomości” rozpoczął się w połowie lipca ub.r. Od tego czasu główne wydanie serwisu telewizyjnej Jedynki jest nadawane ze studia zajmowanego przez „Panoramę”.
Prace budowlano-remontowe nad nowym studiem zakończyły się jesienią ub.r., a przez ostatnie miesiące trwały testy technologii i nowej oprawy graficznej programu. Dopracowywano również nową czołówkę serwisu.
Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że premiera nowego studia tego serwisu odbędzie się w niedzielę, 12 maja br. Z naszych informacji wynika, ze tego samego dnia „Wiadomości” zyskają również nową scenografię, a także odświeżoną oprawę wizualno-muzyczną (wraz z nową czołówką oraz nowym logotypem).
– To jest rewolucyjna zmiana scenografii studia oraz oprawy graficznej i muzycznej naszego sztandarowego programu informacyjnego. W ostatnim czasie zmodyfikowaliśmy formułę „Wiadomości”, w której zdynamizowaliśmy sposób przedstawiania newsów, a także zwiększyliśmy częstotliwość łączeń na żywo z naszymi reporterami z miejsc w których dzieją się najważniejsze wydarzenia w Polsce i na świecie. Teraz do tego dodajemy supernowoczesne studio oraz supernowoczesne technologie graficzne – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. – Nowe studio „Wiadomości” to nasz kolejny krok w kierunku odbudowy siły i prestiżu Telewizji Polskiej – dodaje.
W nowej oprawie „Wiadomości” będą wykorzystywane technologie: Virtual Window oraz Augmented Reality. – Jako pierwsi w Polsce, w tej skali wprowadzamy technologię Virtual Window, a także rozszerzoną rzeczywistość. Obie technologie będą wykorzystywane na stałe w każdym wydaniu „Wiadomości” – zdradza nam Olechowski.
– „Wiadomości” w ostatnim czasie notują wzrost oglądalności, zwłaszcza w grupie komercyjnej. Liczę, że dzięki kolejnym zmianom i supernowoczesnym technologiom nasz serwis będzie jeszcze szybciej pozyskiwać nowych widzów. Szczególnie tych młodych, którzy dzisiaj przestają oglądać telewizję – komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl szef TAI.
Z naszych ustaleń wynika, że nowa oprawa „Wiadomości” została stworzona pod młodego widza. – Ukłonem w kierunku stałych widzów jest nawiązanie w nowym logo „Wiadomości” do legendarnego „W”, które przez wiele lat było znakiem rozpoznawczym programu – komentuje nam Olechowski.
Nową oprawę głównego wydania wieczornego serwisu informacyjnego TVP1 przygotowała firma Platige Image. Odpowiada także za jej wdrożenie i serwisowanie. Współpracę zaplanowano na 21 miesięcy. W komunikacie giełdowym Platige Image podało, że wartość umowy przekracza 8 proc. wpływów sprzedażowych firmy w 2017 roku (wyniosły one 69,86 mln zł, jednocześnie firma zanotowała 6,76 mln zł straty netto). Co daje wartość umowy na poziomie minimum 5,6 mln zł.
Nowa oprawa oparta została na technologii firmy Vizrt.
Ostatnia zmiana oprawy „Wiadomości” TVP1 miała miejsce w styczniu 2015 roku i została przygotowana samodzielnie przez TVP. W czołówce serwisu widać przelot przez trzy polskie miasta: Kraków, Gdańsk i Warszawę. Po zmianie władz TVP, w styczniu 2016 roku, czołówka została zmodyfikowana – Pałac Kultury i Nauki zastąpiono Zamkiem Królewskim w Warszawie.
Z kolei ostatni poważny remont studia „Wiadomości” miał miejsce około 10 lat temu.
Z naszych ustaleń wynika, że promocję nowego studia i oprawy „Wiadomości” Telewizja Polska rozpocznie we wtorek, 7 maja. Będzie miała ona miejsce na antenach linearnych kanałów publicznego nadawcy, a także w social media.
Od 6 listopada ub.r. nadawanie z nowego studia rozpoczęło TVP Info, które publicznego nadawcę kosztowało około 16 mln zł. Zasadniczym elementem scenografii jest 22-metrowa ściana LED o rozmiarze 18 mln pikseli. Pozwala ona tworzyć różne przestrzenie scenograficzne oraz emitować obraz w rozdzielczości 4x4K. Tego samego dnia odświeżona została również oprawa stacji.
– Jest to najnowocześniejsze studio newsowe nie tylko w Polsce, ale i także w całej Europie. Jesteśmy o 2-3 długości przed konkurencją – mówił wówczas portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
W kwietniu 2019 roku „Wiadomości” oglądało średnio 1,94 mln widzów w TVP1 i 476 tys. widzów w TVP Info (łącznie było to 2,41 mln oglądających, o 6,47 proc. więcej niż w kwietniu ub.r.).
Z kolei od 1 maja funkcję kierownika redakcji „Wiadomości” oficjalnie zaczęła pełnić Danuta Holecka. Dziennikarka bez zmian jest jedną prowadzących główne wydanie tego serwisu (na zmianę z Michałem Adamczykiem i Edytą Lewandowską). – Chcemy, aby „Wiadomości” kierowane przez Danutę Holecką jeszcze mocniej poszerzyły grono widzów – na początku zeszłego tygodnia komentował nam Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.