W Radiu Poznań zdecydowano się na zmiany w strukturze rozgłośni – zlikwidowano dział marketingu, utworzono samodzielny zespół ds. sprzedaży i przeniesiono promocję do biura zarządu. – Zmiany służą optymalizacji kosztów – przekazał Wirtualnemedia.pl Witold Gładkij, dyrektor biura zarządu Radia Poznań.
W Radiu Poznań zdecydowano się na zlikwidowanie dział marketingu, powołanie samodzielnego zespołu sprzedaży i przeniesienie promocji do biura zarządu – wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
Witold Gładkij, dyrektor biura zarządu rozgłośni przekazał nam, że zmiany w obszarze promocji były uzgodnione z radą nadzorczą i „służą optymalizacji kosztów i usprawnieniu funkcjonowania tego obszaru w obecnej sytuacji rozgłośni”.
– W dużej mierze oznaczają one powrót do sytuacji sprzed rozpoczęcia procesu zmiany nazwy rozgłośni w 2017 roku. Rebranding wymusił poszerzenie działu marketingu i wzrost jego znaczenia. Obecnie, po zakończeniu rebrandingu, nie ma już takiej konieczności – uzasadnia Gładkij.
W 2017 roku radio zmieniło nazwę z Radia Merkury na Radio Poznań z okazji 90-lecia stacji. Ówczesny prezes Filip Rdesiński uzasadniał, że jest to „powrót do tradycji”.
Jednocześnie miała zostać wzmocniona rola zespołu sprzedaży. Strategicznym celem rozgłośni ma być bowiem zwiększenie przychodów poza-abonamentowych. Zarząd chce również postawić na współpracę z biznesem w Poznaniu i na terenie całej Wielkopolski.
Pracownicy zaniepokojeni
Nie wszystkim jednak zaproponowane zmiany mają się podobać. Jak wynika z naszych informacji, w piątek miało odbyć się spotkanie z pracownikami radia, by przedstawić im obecną sytuację rozgłośni.
– Spółka jest w ciężkiej sytuacji finansowej. Obecny prezes tnie koszty i zapowiada zwolnienia. Rozważa również przeprowadzenie zewnętrznego audytu, który ma odpowiedzieć na pytanie o celowość wydania 5 milionów złotych, które prezes Filip Rdesiński wydał w dwa lata. Teraz bez tych pieniędzy radio tonie – uważa jeden z zatrudnionych w spółce, który woli pozostać anonimowy.
Nowym szefem Piotr Bernatowicz
W październiku ub.r. nowym prezesem Radia Poznań został Piotr Bernatowicz. Zastąpił on na stanowisku dotychczasowego prezesa regionalnej rozgłośni Filipa Rdesińskiego (został prezesem Polskiej Fundacji Narodowej). Tymczasowo funkcję szefa od lipca ub.r. do października ub.r. pełnił prokurent poznańskiego oddziału – Witold Gładkij – obecnie dyrektor biura zarządu.
W okresie od września 2018 roku do lutego 2019 roku miało 4,2 proc. w rynku słuchalności (to wzrost z 3,9 proc. w analogicznym okresie w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku).