W piątek został redaktorem naczelnym dziennika. Stanowisko będzie łączył z kierowaniem serwisem Pb.pl. Z wydawnictwem żegna się dotychczasowy naczelny pisma Tomasz Siemieniec.
– Podpisuję się obiema rękoma pod takim „Pulsem”, jaki był do tej pory. Jakieś zmiany pewnie się zadzieją, ale one byłyby wprowadzane również, gdyby Tomasz został w firmie, bo stale staramy się rozwijać nasz produkt. Zmiany personalne nie mają tu więc nic do rzeczy – przekonuje w rozmowie z „Presserwisem” Nawacki. O przejęciu funkcji naczelnego mówi: – Byłem przygotowywany do tej roli.
Dotychczasowy naczelny „PB” Tomasz Siemiec kierował pismem przez 10 lat, wcześniej przez osiem lat był zastępcą naczelnego. Informuje, że o odejściu zdecydował sam. – To przemyślana i starannie zaplanowana decyzja. Nosiłem się z nią jakiś czas. Nie była łatwa, ale w końcu ją podjąłem. „Puls” był fantastyczną przygodą, ale cieszę się, że po tylu latach otwieram nowy rozdział – stwierdza, nie informując jednocześnie o swoich planach.
O nowym naczelnym mówi: – Grzegorz jest moim wychowankiem, świetnie przygotowanym do roli następcy, więc fakt, że tak się stało, jest wymarzonym scenariuszem dla zespołu „PB” i dla mnie osobiście.
O zmianie kierownictwa zespół dziennika oficjalnie dowiedział się w piątek. „Ta zmiana to z jednej strony kontynuacja, bo Grzegorz doskonale zna »Puls Biznesu«, do redakcji dołączył przecież 13 lat temu, a z drugiej ostateczne połączenie papierowego i cyfrowego wydania” – napisała do pracowników Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska.
Nawacki pracuje w „Pulsie Biznesu” od marca 2006 roku. Najpierw był dziennikarzem zajmującym się tematyką rynku kapitałowego, funduszy inwestycyjnych i emerytalnych. Od lutego 2011 roku pełnił funkcję zastępcy redaktora naczelnego, od maja 2016 roku jest szefem Pb.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w roku 2018 średnia sprzedaż „Pulsu Biznesu” wyniosła 9337 egz. (spadek o 4,74 proc. w stosunku do 2017 roku). Serwis Pb.pl w styczniu bieżącego roku odwiedziło natomiast 613,89 tys. użytkowników (wzrost o 39,50 proc. względem grudnia 2018 roku) – dane Gemius/PBI.