Ostatni Bal Dziennikarzy

Blisko 600 osób wzięło udział w 19. i zarazem ostatnim Charytatywnym Balu Dziennikarzy. W trakcie sobotnie imprezy w Auli Politechniki Warszawskiej zebrano 381 tys. zł na pomoc potrzebującym.

Podczas aukcji rekordową cenę, 50 tys. zł, zapłacono za dwa bilety pierwszej kategorii na finał mężczyzn wielkoszlemowego turnieju tenisowego Rolanda Garrosa, przekazane przez Eurosport. 24 tys. zł zapłacono za udział w teledysku Dawida Podsiadły. Po 22 tys. wylicytowano za udział w obozie treningowym z Anną Lewandowską oraz koszulkę i korki z autografem Roberta Lewandowskiego, a także egzemplarz pierwszego numeru „Gazety Wyborczej” z autografem Adama Michnika wydrukowany w formacie plakatu.

Licytowano też m.in. kolację w restauracji Belvedere z Danielem Olbrychskim, plakat do filmu „Zimna Wojna” i DVD z autografem Pawła Pawlikowskiego, czy aparat fotograficzny wybitnego fotografa Edwarda Hartwiga.

Łącznie na rzecz potrzebujących zebrano 381 tys. zł. W tym roku beneficjentami Balu organizowanego przez Fundację Charytatywny Bal Dziennikarzy są: Centrum Zdrowia Dziecka, Fundacja Dla Wolności i Fundacja Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”.

„Bardzo serdecznie dziękuję tym, którzy przyczynili się do dzisiejszego sukcesu i dzięki którym znów możemy pomóc potrzebującym dzieciom. Wszystkie edycje Charytatywnego Balu Dziennikarzy pokazały, że ta idea miała sens, dlatego nie mogę zrozumieć tych, którzy próbowali kwestionować zasadność naszej imprezy” – mówi Mateusz Hładki, Prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy, dziennikarz TVN.

Tegoroczny bal w Auli Politechniki Warszawskiej prowadzili: Monika Olejnik z TVN 24, Joanna Górska z Polsat News i Bartosz Węglarczyk z Onetu. Aukcję przeprowadził Juliusz Windorbski, prezes domu aukcyjnego Desa Unicum, a gwiazdą wieczoru był zespół Wilki.

Agencją produkującą Bal była Rubicon Media, a za media relations odpowiadała MagnifiCo Marketing&PR Consultants.

19. Charytatywny Bal Dziennikarzy był zarazem ostatnim. – Formuła się wyczerpała – mówił nam przed kilkoma tygodniami Mateusz Hładki, prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy. Jak tłumaczył, firmy, które chcą udzielać się charytatywnie, mają już często swoje fundacje. – Sponsorzy chętniej stawiają na projekty CSR, które pozwalają dotrzeć im do klientów – dodaje.

Charytatywny Bal Dziennikarzy, z którego dochód przekazywany jest na cele dobroczynne, odbywał się od 1998 roku. W karnawale 2017 roku, z powodu braku sponsorów, balu nie było. Podczas ubiegłorocznej imprezy zebrano 400 tys. zł.