Taśmy Kaczyńskiego przełożyły się na lepszą sprzedaż „GW”

W dniu, w którym „Gazeta Wyborcza” (Agora) opublikowała pierwsze tzw. taśmy Kaczyńskiego (29 stycznia), w kioskach sprzedało się o 112 proc. więcej egzemplarzy dziennika niż w pozostałe wtorki stycznia.

Druga publikacja dotycząca nagrań z Jarosławem Kaczyńskim (czwartek, 31 stycznia) dała „Gazecie” sprzedaż o 46 proc. wyższą niż w pozostałe czwartki stycznia.

– Dane te dotyczą jedynie sprzedaży egzemplarzowej „Gazety Wyborczej” w wersji papierowej w punktach sprzedaży prasy. Nie uwzględniają one liczby subskrypcji cyfrowych ani ich wzrostu po publikacji powyższych materiałów – informuje „Presserwis” Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory.

Publikacja pierwszych taśm była przez dziennikarzy zapowiadana w mediach społecznościowych. Wicenaczelny „GW” Jarosław Kurski zachęcał, aby udać się do kiosków wcześniej, bo dziennika może zabraknąć. Przed drugą publikacją nie było podobnej promocji. „GW” nie ujawniała, ilu prenumeratorów cyfrowych przybyło dzięki publikacji taśm. – Mogę powiedzieć jedynie, że mamy powody do zadowolenia – mówił wtedy Kurski.