Dyrektor TAI zarzuca TVN24 naśladowanie kadrów z nowego studia TVP Info

Jarosław Olechowski

Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, ocenił, że w TVN24 zaczęto naśladować sposób kadrowania wprowadzony w nowym studiu TVP Info. – Zmienili, żeby pokazać że też mają ścianę wideo. Korygują też oprawę – stwierdził.

W uruchomionym na początku listopada ub.r. studiu TVP Info zainstalowano m.in. ścianę ekranów LED o powierzchni 22 metrów i rozmiarze 18 mln pikseli. Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, w czwartek ocenił na Twitterze, że w studiu TVN24 zmieniono ostatnio sposób kadrowania, żeby częściej pokazywać obecną także w nim ścianę monitorów. –

Supernowoczesne studio TVP Info wyznacza standardy w polskiej telewizji! Redakcji TVN24 gratuluję czerpania inspiracji od najlepszych. Choć nad kadrami w Państwa stacji jeszcze należy popracować 😉 – napisał Olechowski.

Supernowoczesne studio TVP Info wyznacza standardy w polskiej telewizji! Redakcji @tvn24 gratuluję czerpania inspiracji od najlepszych. Choć nad kadrami w Państwa stacji jeszcze należy popracować 😉 pic.twitter.com/5zLvx8KEd1

— Jarek Olechowski (@OlechowskiJarek) 3 stycznia 2019

Wydawca TVN24: ja też lubię żartować

Stwierdzenie szefa TAI wyśmiali niektórzy internauci, m.in. dziennikarze. Przede wszystkim zwrócili uwagę, że w studiu TVN24 ścianę z ekranami zainstalowano już jesienią 2012 roku.

– Czy Pan musi kłamać w takich głupich sprawach? TVN ma ten ekran od 2012. Czy może mi Pan wskazać możliwość zaczerpnięcia inspiracji z Waszego zbudowanego w 2018? Czy może po prostu Pan nic poza własną anteną nigdy nie oglądał? – zapytała Olechowskiego Dominika Długosz, do niedawna związana z Polsat News. – Nie chodzi o sam wideowall (choć ten tvnu jest w przestarzałej technologii, a TVP Info ma najnowocześniejszy w Europie w standardzie 4K). Chodzi o sposób kadrowania. Zmienili żeby pokazać że też mają ścianę wideo. Korygują też oprawę – stwierdził dyrektor TAI.

– Ojej. Czyli Pan nie oglądał. No tak – skomentowała Długosz. – Proszę uważnie oglądać obie anteny. Po uruchomieniu nowego studia TVP Info w TVN24 zmieniono kadrowanie żeby pokazać ścianę. Wprowadzono łączenia live ze ściany (wcześniej na te stronę grano fakty i wieczorny program TVN24), wprowadzono ujęcia z kamer BRC, zmiany w oprawie – wyliczył Jarosław Olechowski. – Co prawda pokazują tę ścianę od 7 lat 5 razy dziennie, ale to oczywiste, że wyznaczacie standard. No i kadry macie najlepsze. I balans bieli idealny. I zdjęcia z kraju wcale nie wyglądają jak szmata. Jasne – ironizowała dziennikarka.

– Ad augusta per angusta – skwitował to Olechowski. – Niewątpliwie. Tylko to raczej nie ten przypadek – odpowiedziała Długosz.

a Pani coś poza TVN 😉 pic.twitter.com/w0vs2buTge

— Jarek Olechowski (@OlechowskiJarek) 3 stycznia 2019

Konrad Leśkiewicz, wydawca porannego pasma w TVN24, komentując wpis Jarosława Olechowskiego, zamieścił mem z łapaniem się za głowę z zażenowania.

– Szanowny Panie Redaktorze przecież wszyscy widzą, że zmieniliście sposób kadrowania i wprowadzacie korekty w oprawie. To nic złego, że czerpiecie z dobrego wzoru 🙂 – napisał do niego szef TAI. – Ja też lubię żartować – odparł Leśkiewicz.

Ja też lubię żartować

— Leśkiewicz (@leskiewicz) 3 stycznia 2019

Nowe studio TVP Info kosztowało 16 mln zł

Programy z nowego studia TVP Info są nadawane od 6 listopada, jednocześnie odświeżono oprawę stacji. W 230-metrowej przestrzeni oprócz ściany monitorów zainstalowano m.in. 10 kamer (z których część jest sterowana zdalnie) i 100-calowy dotykowy ekran multimedialny.

– Jest to najlepsze studio w Polsce, które wyróżnia się z jednej strony nowoczesną, a z drugiej – konserwatywną formą. Zachowaliśmy wszystko co było dobre w dawnym TVP Info, a wyeliminowaliśmy to co nam przeszkadzało. Obiekt posiada ogromne możliwości graficzne i wizualizacyjne – podkreślał prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski.

Przygotowanie studia kosztowało ok. 16 mln zł, z czego 12 mln zł przeznaczono na nowy sprzęt.

Według danych Nielse Audience Measurement w grudniu ub.r. średnia oglądalność minutowa TVP Info wynosiła 233 273 widzów (15,9 proc. mniej niż rok wcześniej), a udział stacji w rynku oglądalności – 3,33 proc.