Telewizyjna Agencja Informacyjna kupiła satelitarny wóz newsowy umożliwiający rejestrację sygnału z ośmiu kamer w tym z drona. – To pierwszy nowy wóz satelitarny w TAI od 2005 roku. Planujemy kolejne inwestycje, także budowę wozu pracującego w standardzie 4K – tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor TAI.
Pojazd transmisyjny będzie wykorzystywany do relacjonowania i transmitowania wydarzeń na antenie TVP Info. Nagrane materiały trafią także na inne anteny TVP, m.in. do wydań „Wiadomości” TVP1, a także na portal Tvp.info.
Szef TAI Jarosław Olechowski wyjaśnia, że zakupiony przez Telewizję Polską wóz satelitarny należy do najnowocześniejszych w Europie, a jednocześnie jest pierwszym takim pojazdem w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej TVP od 2005 roku.
– Umożliwia jednoczesną rejestrację sygnału z ośmiu kamer, w tym także z drona. Ma łącze bezprzewodowe oraz światłowodowe. Wóz umożliwia pełną realizacje telewizyjną w standardzie HD. Ma funkcję slow motion. Bezpośrednio z wozu można także tworzyć oprawę graficzną realizowanego programu (np. wypuszczać wizytówki z imieniem oraz nazwiskiem osoby występującej na antenie). Wóz został zbudowany w Polsce według autorskiego projektu specjalistów TVP – tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Olechowski.
To nie koniec zakupów TVP dla Telewizyjnej Agencji Informacyjnej – w 2019 roku nadawca publiczny zamówi następny wóz transmisyjny, ale tym razem ze standardem 4K.
– Planujemy kolejne inwestycje w TAI, w tym także budowę kolejnego nowego wozu satelitarnego pracującego w standardzie 4K – zapowiada Jarosław Olechowski.
Dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej nie ujawnia, ile kosztował pojazd ze sprzętem transmisyjnym.
NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-tvp-nowa-oprawa-od-platige-image-bedzie ##
Przypomnijmy, że Telewizja Polska uruchomiła nowe studio TVP Info, a w marcu br. do remontu tej przestrzeni wybrano firmę Nafibud, której zapłacono 5,88 mln zł. Ze studia nadawane są zarówno „Wiadomości”, jak też niektóre programy TVP Info.
Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. średnia oglądalność głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 2,67 mln widzów, z czego 2,15 mln śledziło program w TVP1, a 520,6 tys. w TVP Info.