KPRM będzie publikować przez najbliższe półtora roku ogłoszenia, nekrologi i kondolencje na łamach trzech dzienników: „Rzeczpospolitej”, „Gazety Polskiej Codziennie” oraz „Naszego Dziennika”.
W sumie wyda na to 1 177 716,41 zł. Najwięcej przeznaczy na publikacje w „Rzeczpospolitej” – 766 250,05 zł. W „Naszym Dzienniku” wyda na to 278 034,12 zł, a w „Gazecie Polskiej Codziennie” – 133 432,24 zł.
W „Rzeczpospolitej” ogłoszenia dla KPRM będzie kupować dom mediowy Media Group, w dwóch pozostałych dziennikach – publikacje będą rozliczane bezpośrednio z wydawcami, czyli wydającą „Nasz Dziennik” spółką Spes oraz z firmą Forum wydającą „Gazetę Polską Codziennie”.
Z naszych ustaleń wynika, że jeszcze w 2017 roku ogłoszenia KPRM publikowane były tylko w „Rzeczpospolitej” i „Gazecie Polskiej Codziennie”. Informacji dotyczących tych publikacji w br. nie udało nam się ustalić.
Większość dzienników z najniższą sprzedaż w historii
W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 243 466 egz., czyli o 7,82 proc. mniej niż w pierwszych trzech kwartałach poprzedniego roku – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 118 075 egz. Jego wynik jednak zmniejszył się o 9,08 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu – o 16,84 proc. do 93 846 egz.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 45 231 egz.; w dół o 8,13 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 38 023 egz.; – 7,01 proc.).
Sprzedaż „Gazety Polskiej Codziennie” wyniosła 15,5 tys. egz. – „Nasz Dziennik” nie ujawnia swoich danych sprzedażowych.