Od połowy lipca trwa remont studia „Wiadomości” TVP1 oraz TVP Info. Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej poinformował, że prace powoli dobiegają końca i wkrótce należy spodziewać się programów informacyjnych Telewizji Polskiej w nowej odsłonie. Zapowiada, że widzowie będą zaskoczeni.
Od początku lipca br. „Wiadomości” nadawane są ze studia zajmowanego przez „Panoramę” – trwa bowiem remont studia z którego do tej pory było nadawane wieczorne wydanie serwisu informacyjnego TVP1. Równolegle publiczny nadawca rozpoczął również budowę nowego studia TVP Info.
Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej regularnie informuje o postępach w pracach na swoim profilu na Twitterze.
– Już niedługo „Wiadomości” TVP w zupełnie nowej odsłonie! Prace są już na finiszu. Prowadzimy intensywne testy nowego studia. Dla widzów będziemy mieli wiele niespodzianek – zapowiada Olechowski.
Już niedługo @WiadomosciTVP w zupełnie nowej odsłonie! Prace są już na finiszu. Prowadzimy intensywne testy nowego studia. Dla widzów będziemy mieli wiele niespodzianek! pic.twitter.com/Zhu68jtdEl
— Jarek Olechowski (@OlechowskiJarek) 12 października 2018
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznał, że studio jest już praktycznie gotowe, w tej chwili trwają testy technologiczne, techniczne oraz nowej oprawy graficznej.
– Jesteśmy na finiszu prac, ale jeszcze nie zdradzamy daty uruchomienia emisji – powiedział nam Jarosław Olechowski.
Zapowiada również, że „szykują bardzo duże niespodzianki dla widzów, a im bliżej startu, tym więcej będą ujawniać”. – Będzie dużo nowości, warto poczekać i zobaczyć na antenie, już niedługo – stwierdza.
We wcześniejszych rozmowach z nami szef TAI zapowiadał, że „to będzie najwyższa półka i najlepsza technologia, jaka jest obecnie dostępna na rynku”. Według niego żadna stacja informacyjna w Polsce i żaden program „nie ma jeszcze takiego studia i takiej oprawy graficznej”, jaką będą mieć „Wiadomości”.
Z naszych dotychczasowych informacji wynikało, że nowa oprawa i studio „Wiadomości” i TVP Info mają ruszyć jesienią tego roku. Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej w jednej z rozmów przyznał, że telewizja „nastawia się na jesień”.
– Dobrze byłoby obsłużyć wybory samorządowe przez przynajmniej jedno studio w nowej scenografii – „Wiadomości” lub TVP Info. To byłby zatem raczej październik. Priorytetem jest jakość a nie tempo – komentował jakiś czas temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski.
Pierwsza tura wyborów samorządowych przewidziana jest na 21 października br. Niewykluczone więc, że wtedy widzowie po raz pierwszy zobaczą jedną z nowych scenografii.
Zmiana oprawy „Wiadomości”
Nową oprawę głównego wydania wieczornego serwisu informacyjnego TVP 1 przygotowuje firma Platige Image. Odpowiada także za jej wdrożenie i serwisowanie. Współpracę zaplanowano na 21 miesięcy. W komunikacie giełdowym Platige Image podało, że wartość umowy przekracza 8 proc. wpływów sprzedażowych firmy w ub.r. (wyniosły one 69,86 mln zł, jednocześnie firma zanotowała 6,76 mln zł straty netto). Co daje wartość umowy na poziomie minimum 5,6 mln zł.
Ostatnia zmiana oprawy „Wiadomości” TVP1 miała miejsce w styczniu 2015 roku i została przygotowana samodzielnie przez TVP. W czołówce serwisu widać przelot przez trzy polskie miasta: Kraków, Gdańsk i Warszawę. Po zmianie władz TVP, w styczniu 2016 roku, czołówka została zmodyfikowana – Pałac Kultury i Nauki zastąpiono Zamkiem Królewskim w Warszawie.
Wybrane materiały „Wiadomości” w języku angielskim
Od 10 października br. wybrane materiały „Wiadomości” i umieszczane na stronie wiadomości.tvp.pl są tłumaczone na język angielski, dotyczą zwykle polityki zagranicznej. Lektor mówi w języku angielskim, natomiast wypowiedzi bohaterów materiałów są tłumaczone z polskiego na angielski.
Natomiast pod koniec marca br. ruszył anglojęzyczny serwis informacyjny Polandinenglish.info przygotowany i redagowany w Telewizji Polskiej. Szefem projektu jest Robert Bogdański.
We wrześniu 2018 roku oglądalność „Wiadomości” na głównej antenie zmalała o 6,61 proc. (140 tys. widzów) i wyniosła 1,99 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,65 proc. (rok wcześniej było to 16,04 proc.). Średnia widownia „Wiadomości” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,43 mln osób, po spadku o 6,30 proc.