W pierwszym półroczu grupa kapitałowa PMPG Polskie Media SA (wydawca m.in. „Wprost” i „Tygodnika do Rzeczy”) uzyskała 22,9 mln zł przychodu ze sprzedaży (spadek o 10,37 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku) i 4,5 mln zł zysku netto (wzrost o 185,27 proc.). Wynika EBITDA to 5 mln zł (wzrost o 64,5 proc.).
Jak podano w sprawozdaniu zarządu grupy PMPG Polskie Media, spadek przychodów wynikał ze zmniejszenia sprzedaży egzemplarzowej tygodników o wartość około 1 mln zł i zmniejszenia sprzedaży reklam o około 1,2 mln zł. „Niekorzystne otoczenie rynkowe w segmencie mediów drukowanych jak również sytuacja kredytowa klientów wpłynęły na obniżenie znormalizowanego EBITDA o 2,1 tys. zł, zaś zysku netto o 1,8 mln zł” – napisano w sprawozdaniu.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Wprost” (AWR „Wprost”) w pierwszym półroczu wyniosła 17 365 egz. (spadek o 9,50 proc. w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem), a „Tygodnik do Rzeczy” (Orle Pióro) – 35 771 egz. (spadek o 20,17 proc.). PMPG Polskie Media jest większościowym udziałowcem obu spółek. Prezesem zarządu PMPG jest Michał Lisiecki.