Żona prezesa TVP jest ekspertem ds. marki i mediów w Netii

„Newsweek Polska” ustalił, że Joanna Kurska, od niedawna żona prezesa TVP Jacka Kurskiego, pracuje w Netii. W firmie tej TVP zamawia alternatywne badania oglądalności.

Poniedziałkowy „Newsweek Polska” publikuje tekst Wojciecha Cieśli o sytuacji w TVP. Jego autor ustalił nowe miejsce zatrudnienia żony prezesa TVP Jacka Kurskiego. Joanna Kurska (wcześniej Klimek) została ekspertem ds. marki i mediów w firmie Netia, co potwierdził „Newsweekowi” rzecznik prasowy tej spółki. Jednocześnie zaznaczył on, że „Joanna Kurska nie ma nic wspólnego z tym, co Netia dostarcza TVP w kwestii oglądalności”. W styczniu Telewizja Polska uruchomiła pomiar oglądalności alternatywny do badań telemetrycznych firmy Nielsen. Badanie finansowane przez TVP oparte jest na panelu Netii. W maju Netię przejął Cyfrowy Polsat.

Joanna Kurska przez kilkanaście lat pracowała w Polsacie. Od początku 2016 roku była w TVP dyrektorem biura programowego i biura marketingu. Zrezygnowała w październiku 2016 roku. „Zgodnie z najwyższym standardem etyki i profesjonalizmu dyrektor Joanna Klimek zakończyła pracę w telewizji ze względu na nawiązanie osobistej relacji z prezesem Jackiem Kurskim” – tłumaczono w oświadczeniu TVP.

Potem przez dwa miesiące była dyrektorem nowo utworzonego departamentu public relations w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie.