Państwowa firma zapłaciła „Naszemu Dziennikowi” za reklamy różańcami

Zakład Tworzyw Sztucznych Artgos, w którym udziały ma skarb państwa dostarczył „Naszemu Dziennikowi” (Spes) partię 200 tys. różańców. W zamian mógł się reklamować na łamach gazety.

Sprawę ujawnił poseł Platformy Obywatelskiej Marcin Kierwiński, który w interpelacji zapytał, ile płatnych materiałów Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz podlegające mu firmy i fundacje wykupiły w br. w Radiu Maryja i Telwizji Trwam i „Naszym Dzienniku”. Z odpowiedzi na poselską interpelację wynika, że Zakład Tworzyw Sztucznych Artgos” dla wydającej „Nasz Dziennik” firmy Spes wykonał formę wtryskową i wyprodukował partię różańców. W zamian ministerstwo mogło umieścić swoje ogłoszenia w ośmiu wydaniach gazety. „Umowa została zawarta w formie kompensaty. Firma produkowała dla Spes Sp. z o.o. formę wtryskową do wyrobu różańców oraz różańce jako wyrób gotowy w ilości 200 000 szt.” – opisał wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marcin Ociepa w odpowiedzi na interpelację. Zaznaczył, że wartość zamieszczonych reklam to 26,5 tys. zł netto.

Różańce zostały dołączony do gazety z okazji 100-lecia objawień fatimskich.

Ponadto okazało się, że w „Naszym Dzienniku” ogłoszenia w 2018 roku wykupiły też: Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna (za 10,1 tys. zł brutto), Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna (za 4,9 tys. zł) i Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna (za 6,6 tys. zł).