Prezentacja KRRiT będzie częścią panelu dotyczącego kondycji badań mediowych. Nowa propozycja badania oglądalności i słuchalności w telewizji, radiu i internecie wypracowywana jest w ramach prowadzonego przez Krajową Radę dialogu technicznego. Bierze w nim udział kilkanaście podmiotów rynku medialnego, m.in. Grupa RMF, Telewizja Republika, TIME, Polsat Media Biuro Reklamy, Eurozet, Ipsos, Kantar Media, AGB Nielsen Media Research, Execon ITS, Grupa Radiowa Agora, Audytorium 17 i ITI Neovision.
Wynikiem dialogu ma być docelowo wybór wykonawcy niezależnego pomiaru konsumpcji mediów elektronicznych – telewizji linearnej, VOD, stremingu na żywo, radia cyfrowego i analogowego, oraz przekazów na urządzenia mobilne.
Swój udział w konferencji IAA Polska zapowiedziały wszystkie agencje badawcze, które aktualnie dostarczają dane na temat konsumpcji mediów w Polsce, ale też firmy, które twierdzą, iż dysponują nowatorskimi rozwiązaniami możliwymi do zaimplementowania w badaniach mediowych w perspektywie roku lub dwóch lat. Nielsen, Kantar, Gemius, Ipsos, Median, Meetrics oraz KRRiT pokażą ” siedem inspirujących propozycji dotyczących kierunków, w jakich będą rozwijać się badania mediów w przyszłości” – czytamy w opisie wydarzenia.
Po konferencji IAA Polska ogłosi rekomendacje dotyczące kierunków i możliwości rozwoju badań mediów w Polsce, szczególnie w kontekście oczekiwań marketerów.