Eska Rock poszerza zasięg

Koniec Muzo.FM

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę nazwy Muzo.FM na Eska Rock. ZPR Media zaczęła na Facebooku działania promocyjne towarzyszące rebrandingowi. To znak, że ten może nastąpić prawdopodobnie w najbliższych dniach.,

Pod koniec października 2022 roku Grupa ZPR Media, w której portfolio są m.in. Radia Eska, Eska 2, Eska Rock i VOX FM poinformowała, że kupuje od Telewizji Polsat Muzo.FM. Zapowiedziano, że w związku z tym z eteru zniknie Muzo.FM. Finalizacja miała nastąpić już w I kwartale 2023 roku, ale doszło do znaczącego opóźnienia. Zmiana była przygotowywana od dawna, dlatego Muzo.fm kilka miesięcy temu Muzo.FM zmieniło format na rockowy.

Firmy chciały, żeby KRRiT zgodziła się na zmianę nazwy jeszcze przed sprzedażą stacji. Regulator na to nie przystał. KRRiT nie spodobał się też pomysł, żeby jedna ze stacji nosiła teraz nazwę Eskę Rock Extra. Wątpliwości miało wzbudzić słowo „Extra”, które nie występuje w języku polskim.

W stolicy Eska Rock Warszawa

W piątek KRRiT opublikowała na stronie internetowej zmodyfikowane koncesje Muzo.FM i Eska Rock. Pierwsza ze stacji nosi już nazwę Eska Rock, natomiast druga Eska Rock Warszawa. Polsat podpisał umowę o sprzedaży swojej rozgłośni za 13,3 mln zł 18 stycznia. W marcu sfinalizowano transakcję. Wnioski o zmianę nazw wpłynęły do Rady w kwietniu i były uzupełniane w maju.

– Wnioskodawca zakłada, iż zmiana nazwy programu na „Eska Rock” utrwali unikatową pozycję nadawcy na rynku radiowym. […] Nie sposób bowiem znaleźć stacji radiowej, która łączyłaby ambitną tematykę informacyjno-biznesową ze specjalizacją muzyczną. Uzasadnione jest więc, aby przy zachowaniu obowiązków programowych wynikających z koncesji Nr 527/K/2022-R wykorzystać potencjał „Eska Rock” w miejsce projektu „Muzo.FM”. Zarówno struktura gatunkowa, udział słowa jak i muzyki (muzyka rozrywkowa – 55 proc. oraz inne rodzaje muzyki, na które złoży się muzyka jazzowa i okołojazzowa – 1 proc.) pozostaną bez zmiany – poinformowała KRRiT w koncesji.

ZPR Media szczegółowo określiły profil muzyczny stacji. – W bazie muzycznej Eski Rock w ramach określenia „muzyka rozrywkowa” znajdą się utwory różnych gatunków muzycznych takich jak szeroko rozumiany rock, pop rock, blues, jazz rock, soul, muzyka alternatywna a nawet ambitny pop. Ponadto zgodnie z zapisem koncesyjnym (Muzo.fm) na antenie będziemy prezentować muzykę jazzową i okołojazzową. Intencją nadawcy nie jest konkurowanie z nadawcami innych programów z muzyką rockową, poprzez kopiowanie, czy wzmocnienie rockowego, gitarowego brzmienia, ale stworzenie alternatywnego mixu muzycznego, muzyki ambitnej, dostosowanej do całości charakteru i specjalizacji programu – można przeczytać we wniosku.

Rusza kampania poświęcona rebrandingowi

Kiedy dojdzie do zmiany nazwy? – Czekamy na stosowne dokumenty z KRRiT w tej sprawie – mówi Wirtualnemedia.pl Magdalena Godzik z biura prasowego Grupy ZPR. Wiele wskazuje na to, że rebranding nastąpi na dniach.

Użytkownicy forum.radiopolska.pl natrafili na Facebooku na reklamy, z których wynika, że Eska Rock poszerzy zasięg już 2 lipca. – I stanie się Nowy Rock – można wyczytać na jednym z opublikowanych materiałów promocyjnych. Widnieją na nim też częstotliwości Eski Rock: Warszawa (93,3 FM i 102 FM), Łódź (102,3 FM), Kraków (104,9 FM), Wrocław (103,7 FM), Bydgoszcz (90,5 FM), Poznań (93,9 FM), Gdańsk (93,9 FM), Kielce (92,9 FM), Olsztyn (92,4 FM).

Radio Muzo.fm w ostatnim roku, w którym należało do Telewizji Polsat, zanotowało spadek przychodów o prawie 50 proc. i 2 mln zł straty netto. W ub.r. przychody spółki Muzo.fm wyniosły 3,35 mln zł, co wobec 6,62 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 49,3 proc. To wpływy przede wszystkim ze sprzedaży oferty reklamowej stacji. Od marca do maja br. Muzo.fm miało 0,5 proc. udziału w rynku słuchalności, o 0,2 pkt proc. mniej niż rok wcześniej (według danych z badania Radio Track).