Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że w porównaniu z 2022 rokiem jej przychody spadły o 10,8 proc. Ze sprzedaży gazet pochodziło 1,63 mln zł (o 11,4 proc. mniej, niż w 2022 roku), a z ogłoszeń – 1,87 mln zł (o 4 proc. więcej).
Spółka zmniejszyła koszty działalności operacyjnej – o 8,4 proc., do 4,2 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono 1,92 mln zł, o 13,5 proc. mniej, niż rok wcześniej. Na koniec 2023 roku zatrudniała 25 osób (o siedem mniej, niż na koniec 2022 roku).
„Rok 2023 był dla spółki trudny. Spadek przychodów nastąpił po – pierwszym od ponad dekady – roku, kiedy spółka osiągnęła zysk z działalności” – napisano w sprawozdaniu zarządu Kuriera Szczecińskiego. Przypomniano w nim, że spółka jest „osamotniona na rynku prasy codziennej, zajmowanej przez wielki koncern medialny i innych silnych graczy, którzy dysponują kapitałem spoza branży mediów”.
„Mimo tak trudnej sytuacji spadek przychodów w 2023 był mniejszy niż przewidywano i wynikał głównie ze spadku przychodu z najmu pomieszczeń oraz stosunkowo niewielkiego spadku przychodów ze sprzedaży gazet. Odnotowaliśmy natomiast – mimo trudnej sytuacji – wzrost przychodów z ogłoszeń” – napisała spółka w sprawozdaniu.
Kurier Szczeciński w 2023 roku miał 240 tys. zł straty, podczas gdy w 2022 roku wypracował 63 tys. zł zysku netto. „Wpływ na wynik miał spadek przychodów związany m.in. z zakończeniem wynajmowania większości powierzchni w należącej do spółki nieruchomości, oszczędności i korzystne umowy z kooperantami oraz mniejsze niż zakładano spadki przychodów ze sprzedaży” – wyliczono.
„Kurier Szczeciński” jest jednym z czterech dzienników regionalnych, które nie należą do kontrolowanego przez Orlen wydawnictwa Polska Press – obok „Dziennika Wschodniego” (od początku 2024 roku wychodzi dwa razy w tygodniu), „Gazety Olsztyńskiej” i rzeszowskich „Super Nowości”, które od końca stycznia 2024 roku ukazują się już tylko w internecie.
W pierwszym kwartale 2024 roku „Kurier Szczeciński” sprzedawał średnio 2574 egz. (o 15,2 proc. mniej, niż w pierwszym kwartale 2023 roku). Tytuł konkuruje z wydawanym przez Polska Press „Głosem – Dziennikiem Pomorza”, którego sprzedaż wynosiła 4674 egz. (spadek o 24,8 proc.; dane PBC).