Sprzedaż porównywalna sieci Inmedio zwiększyła się w ub.r. o 12,4 proc. Na koniec grudnia ub.r. pod markami Inmedio i Inmedio Trendy funkcjonowały 432 placówki, o 10 więcej niż rok wcześniej.
Inmedio pod względem wielkości ma coraz mniejszą stratę do sieci kiosków i saloników Ruchu, mocno kurczącej się w ostatnich latach. Na koniec ub.r. działało już tylko 565 placówek Ruchu, wobec 814 rok wcześniej i 1 027 na koniec 2022 roku.
Inmedio napędza pion detaliczny Eurocashu
W ub.r. Inmedio osiągnęło zdecydowanie najwyższą dynamikę sprzedaży w segmencie detalicznym grupy Eurocash, którego łączne przychody zwiększyły się o 4,2 proc. do 7,99 mld zł.
Wpływy supermarketów własnych i partnerskich (czyli m.in. sieci abc, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) wzrosły o 3,3 proc. do 3,81 mld zł, działających w modelu franczyzowym Delikatesów Centrum – o 2,2 proc. do 2,78 mld zł, a sieci Arhelan – o 6,1 proc. do 715,9 mln zł.
Dużo więcej sklepów Duży Ben
Na koniec ub.r. do grupy Eurocash należało 15 634 placówki handlu detalicznego, o 130 więcej niż przed rokiem. Większość z tego wzrostu przypada na sieć sklepów alkoholowych Duży Ben (klasyfikowaną w pionie Projekty holdingu, obejmującym też m.in. dyskont internetowy Frisco), która zanotowała wzrost z 305 do 421 placówek.
Liczba sklepów abc zwiększyła się z 7 351 do 7 367, a tych pod szyldem Delikatesy Centrum zmalała z 1 483 do 1 464.
Eurocash bez dywidendy od Inmedio
Do Eurocashu należy 51 proc. udziałów spółki Inmedio, właścicielem pozostałych 49 proc. jest Lagardere Travel Retail. W 2022 roku Inmedio zwiększyło przychody o 21,2 proc. do 612,75 mln zł.
Przy wzroście kosztów operacyjnych z 501,97 do 606,73 mln zł zysk na poziomie operacyjnym poszedł w górę z 3,73 do 6,02 mln zł, a w ujęciu netto – z 825,4 tys. do 3,35 mln zł. Eurocash i Lagardere Travel Retai postanowili, że zysk netto w całości zasili kapitał zapasowy.