Statystyczny Polak spędzał przed telewizorem średnio 4 godziny i 8 minut dziennie (ATV), tj. o 3 minuty krócej niż w pierwszym kwartale 2023 roku. Za to widzowie 13-29 lat oglądali telewizję dłużej – w pierwszym kwartale średnio przez 1 godzinę i 19 minut, czyli o osiem minut więcej, niż rok wcześniej. Z kolei widzowie 50+ oglądali telewizję krócej o 14 minut, tj. przez 6 godzin i 19 minut.
Większe zainteresowanie newsami
Joanna Nowakowska, communications and market analysis manager w agencji Wavemaker, zwraca uwagę, że przez lata malejącą konsumpcję TV w Polsce wśród młodych równoważyły wzrosty czasu oglądania srebrnej generacji, a dopiero dwa lata temu dołączyły spadki również wśród starszej widowni. – Pierwszy kwartał 2024 roku pokazuje ciekawy trend lekkiego odbicia w młodej grupie, przy dalszych spadkach w 50+ – wskazuje Nowakowska.
– Może to efekt mniejszej liczby premier w światowym streamingu? Młodzi widzowie są bardzo kosmopolityczni, wpatrzeni w zagraniczne seriale, więc z nudów mogli się zwrócić chwilowo ku telewizji – zastanawia się ekspertka agencji Wavemaker. – Jak w każdej grupie, i tu widać większe zainteresowanie newsami. Z perspektywy kanałów, wśród 13-29 latków lepiej niż w pierwszym kwartale 2023 roku oglądało się kilka kanałów, między innymi TVN 7, Puls, TV Republika i TVN 24 – analizuje.
Joanna Nowakowska dodaje: – Być może osiągnęliśmy już poziom, poniżej którego trudno spadać. Młodzi Polacy uciekali w poprzednich latach od TV w tempie młodych Skandynawów i o ile w starszych grupach Polska utrzymywała się zawsze w czołówce rynków z najwyższym ATV, wśród młodych plasowaliśmy się poniżej europejskiej średniej.
Dane: Nielsen Media.