Jakub Sawa o odejściu z Agory poinformował na LinkedIn. „Po 4,5 latach nadszedł moment, aby zakończyć współpracę z Agora SA i rozwijać się zawodowo poza jej strukturami” – zaznaczył.
„Digitalizacja takiej organizacji jak Wyborcza.pl to było bardzo duże wyzwanie, które uważam, że udało mi się zrealizować. Jeżeli masz firmę, która ma jasno określoną misję, a na pokładzie ludzi, którzy ją realizują i potrzebujesz pomocy w marketingu online – zapraszam do kontaktu. Formalnie jestem dostępny od 1 czerwca” – dodał.
Jakub Sawa w 2021 roku został director of growth Agory, kierował nowo utworzonym działem wzrostu, w skład którego wszedł m.in. zespół SEO i social media. Wcześniej był szefem SEO i rozwoju projektów cyfrowych.
Jak podkreślił w innym wpisie na LinkedIn, udało mu się w ciągu czterech lat współpracy nauczyć firmę, że SEO to „proces, w którym uczestniczy cała organizacja i jest maksymalnie transparentny”, a social media „potrafią kreatywnie budować zaangażowanie, nowe kanały dotarcia do czytelników i potrafią skutecznie »sprzedawać«”. Stworzył też dwa merytoryczne zespoły SEO i social mediów.
Sawa jest właścicielem i szefem firmy Sawa Projekt, zajmuje się konsultingiem i doradztwem w zakresie analityki, e-commerce oraz SEO/SEM.
Agora zwalnia 180 osób
12 lutego w Agorze ruszyły zwolnienia grupowe, które mają objąć do 180 pracowników: 150 z „Gazety Wyborczej” i 30 z Gazeta.pl. Warunki redukcji zatrudnienia zostały uzgodnione z działającymi w spółce związkami zawodowymi. Zwolnienia potrwały do końca marca, mają firmę kosztować ok. 10 mln. zł.
W ramach zwolnień pożegnano się z prawie wszystkimi pracownikami działu korekty, ok. 20 pracownikami warszawskiej drukarni, a także wielu dziennikarzy, m.in. Katarzyną Wężyk, Annę J. Dudek, Donatą Subbotko, Jackiem Szczerbą oraz większością osób z zespołu BIQdata.pl.
W czwartym kwartale ub.r. grupa Agora przy wzroście przychodów o prawie jedną trzecią zarobiła na czysto 50,9 mln zł. Po przejęciu Eurozetu skokowo zwiększyły się jej wyniki w pionie radiowym.