Dwa miliony wyświetleń filmu „Korzenie zła” w niespełna tydzień to nie jedyny sukces Tomasza i Marka Sekielskich związany z tą produkcją. Im więcej bowiem osób ogląda ich film, tym bardziej zwiększają się wpłaty na Patronite, a patroni, którzy odchodzili czekając na zapowiadane od dawna filmy – zaczynają powoli wracać.
Jeszcze kilka tygodni temu wszystko wyglądało inaczej: film „Korzenie zła” pozostawał w sferze zapowiedzi, a patroni – zniechęceni przeciągającymi się perypetiami wokół tej produkcji – powoli topnieli. Topniały też wpłaty na przedsięwzięcie braci Sekielskich. W sierpniu br. liczba patronów Sekielski Brothers Studio na Patronite zmalała do 936 osób, zaś suma wnoszonych przez nich wpłat – do 19,7 tys. miesięcznie.
Spadki były znaczące i dotkliwe: na funkcjonowanie studia, jak piszą w „celach” bracia, potrzeba bowiem miesięcznie 50 tys. zł. We wrześniu patronów było jeszcze mniej. Dla porównania: we wrześniu ub.r. wspierający (było ich 1349) wpłacali miesięcznie 32 tys. zł.
Premiera “Korzeni zła” – i co dalej?
Publikacja filmu na YouTube, poświęconego aferze SKOK Wołomin – jak się wydaje – odwróciła, a przynajmniej zatrzymała niekorzystny trend na Patronite. W ciągu sześciu dni film obejrzało już ponad dwa mln osób, a co ważniejsze: zaczynają wracać wspierający. Nie są to jeszcze imponujące wzrosty (w ciągu niespełna tygodnia wróciło ponad 60 osób, a wpłaty wzrosły z 19 tys. zł do 21,6 tys.), ale można zauważyć, że są regularne.
Sekielscy doceniają swoich patronów. W dniu premiery podziękowali im za cierpliwość i przeprosili za zwłokę: „Przepraszamy za opóźnienie. Nic nas nie tłumaczy. Mamy nadzieję, że film spełni Wasze oczekiwania” – napisali na wewnętrznym forum. Zapewnili też, że długo oczekiwana druga premiera, film o Janie Pawle II, zostanie umieszczony na YouTube w 2024 roku. Wcześniej – jak można wnioskować z zapowiedzi Tomasza Sekielskiego – ujrzeć ma światło dzienne druga część filmu o SKOKach.
Przedsięwzięcie Sekielskich w liczbach
Z zamieszczonego na stronach KRS sprawozdania za rok 2022 wynika, iż spółka braci Sekielskich – Kombinat Medialny – zakończyła rok z przychodami netto na poziomie 307 887,19 zł, co oznacza wzrost rok do roku o 72 proc. Zysk netto wyniósł 90,6 tys., zł. zaś rok wcześniej – strata wyniosła ponad 58 tys. zł.
W minionym roku zmniejszyły się koszty działalności operacyjnej Kombinatu: z 854 384 zł w roku 2021 do 654 012 zł w minionym (ponad 20 proc. spadku). Na wynagrodzenia Kombinat Medialny przeznaczył w ub. roku 402 490 zł (dla porównania: rok wcześniej było to 352 361zł). Jak poinformowano w sprawozdaniu – spółka zatrudniała jedną osobę na etacie, a jej zarząd nie pobierał wynagrodzenia.
Dwa filmy dokumentalne o pedofilii w Kościele autorstwa Sekielskich biją rekordy popularności na YouTube. Udostępnione w maju 2019 roku „Tylko nie mów nikomu” obejrzano ponad 24 mln razy, a wypuszczoną rok później „Zabawę w chowanego” – 8,2 mln razy.