Ringier Axel Springer Polska szuka innowacyjnych firm korzystających z możliwości generatywnej sztucznej inteligencji. Do współpracy zostaną zaproszone startupy gotowe do komercjalizacji produktu B2B lub przeprowadzenia szerokich testów konsumenckich B2C. Nabór do drugiej edycji programu RAS START ME UP zakończy się 8 listopada.
Po inwestycjach w JakDojade, Lendi czy No FluffJobs, druga edycja RAS START ME UP jest kolejnym etapem realizacji strategii Ringier Axel Springer Polska, wydawcy, który łączy media z nowoczesnymi technologiami.
Program pod hasłem AI AwesomeInventors jest skupiony na poszukiwaniu rozwiązań i współpracy technologicznej w czterech obszarach: AI dla redakcji, multimedia przyszłości; marketplace przyszłości i zaangażowanie ludzi w erze AI.
Dla startupów jest to możliwość zawiązania partnerstwa biznesowego z jedną z największych firm mediowych Polsce. Firmy, które zgłoszą się do programu akceleracyjnego mogą liczyć na sześć miesięcy opieki ze strony mentorów RAS i intensywną współpracę nad rozwojem zgłoszonych projektów, a także na dopracowanie modelu biznesowego, pilotaże na szeroką skalę oraz komercjalizację rozwiązań w partnerstwie z markami z portfolio wydawcy. Dla spółek, których projekty będą szczególnie obiecujące i spójne ze strategią rozwoju wydawcy, możliwa jest również ścieżka inwestycyjna.
„Generatywna sztuczna inteligencja daje nowe i niespotykane dotąd możliwości tworzenia treści oraz docierania do odbiorców. W programie RAS START ME UP – AI AwesomeInventors szukamy pomysłów na media przyszłości, które odważnie, oryginalnie i odpowiedzialnie wykorzystują sztuczną inteligencję” – podkreśla Jovan Protic, COO Ringier Axel Springer Polska.
Nabór projektów odbywa się poprzez stronę Ringieraxelspringer.pl/ras-start-me-up-1.html i potrwa do 8 listopada br.
Program akceleracji RAS START ME UP został przygotowany z myślą o startupach, które są w fazie MVP (partnerstwo technologiczne), pre-scale lub scale (B2C i B2B, partnerstwo technologiczne). Ringier Axel Springer Polska zaprasza do współpracy podmioty gotowe do komercjalizacji swojego rozwiązania, mające pomysł i wiedzę, które pozwalają na wdrożenie rozwiązania w ekosystemie spółki oraz są gotowe na przyjęcie inwestycji RAS lub mają gotowość do zaplanowania jej w przyszłości.
W ub.r. Ringier Axel Springer Polska przy spadku wpływów o 0,2 proc. do 661,58 mln zł osiągnął wzrost zysku netto z 33,48 do 36,3 mln zł, m.in. dzięki niższej kwocie zapłaconego podatku dochodowego. Firma nieco więcej zarobiła z prasy drukowanej, a mniej z reklam internetowych.