1047 – tyle rozmów z telefonem zaufania dla dzieci i młodzieży ufundowali patroni i słuchacze Radia 357 w trakcie specjalnej akcji, powiązanej z rocznicą uruchomienia zbiórki na Patronite. Każda taka rozmowa kosztuje 50 zł. W akcję aktywnie włączył się serwis Patronite, podwajając wpłaty od sponsorów.
W czwartek wpłaty na Patronite od na rzecz Radia 357 zlecone przez patronów były podwajane przez serwis i zostały przekazane na telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Chodziło o sfinansowanie jak największej liczby rozmów wykonywanych na ten telefon, a każda z nich kosztuje 50 zł. „357 rozmów – to cel, który bardzo chcielibyśmy z Wami osiągnąć. To niemal jedna rozmowa dziennie przez cały rok – od Słuchaczy Radia 357” – pisali radiowcy w specjalnym apelu do patronów.
Cel udało się osiągnąć: – Chcieliśmy ich (rozmów z telefonem zaufania – Red.) z Wami sfinansować 357. Kompletnie nie spodziewaliśmy się, że ufundujecie ich… niemal trzykrotnie więcej. Tak oto liczba dni zbiórki (1095) i liczba sfinansowanych rozmów (1047) niemal się spotkały – napisali w mailu do patronów dziennikarze Radia 357. – Co roku odbieramy kilkadziesiąt tysięcy telefonów i jest to liczba, która stale rośnie. Każdy taki telefon może realnie uratować życie młodego człowieka. Dlatego takie akcje są bardzo potrzebne – komentuje Marlena Mazur-Rudnicka z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, prowadzącej telefon zaufania dla najmłodszych.
Nadające od stycznia 2021 r. internetowe Radio 357 poinformowało, że w pierwszym półroczu 2023 r. zanotowało ponad 6,8 mln zł przychodów wobec zakładanych 6,3 mln. Wpływy z tytułu wpłat od patronów wyniosły 5,3 mln zł., zaś z tytułu zakupów osiągnięto 272 337 zł, a z różnego rodzaju współpracy – 1 206 488 zł.
Według wyników fali badania Krajowego Instytutu Mediów, zrealizowanej od grudnia 2022 r. do mają 2023 r. Radio 357 miało 0,9 proc. zasięgu i 276,7 tys. codziennych słuchaczy. Łączną liczbę Polaków słuchających radia w internecie oszacowano na 2,31 mln. Udział Radia 357 w rynku słuchalności radia przez internet podskoczył z 13,8 do 14,1 proc. Średni dobowy czas słuchania rozgłośni wzrósł ze 196 do 208 minut.