Od kilku dni słuchacze Programu Trzeciego Polskiego Radia mogą częściej w serwisach informacyjnych usłyszeć Michała Jędrkowiaka. Dziennikarz związany jest z publicznym nadawcą od kilku lat. – Jego częstsza obecność na antenie to wynik okresu urlopowego – mówi nam Monika Kuś, rzeczniczka Polskiego Radia.
Michał Jędrkowiak w ostatnich dniach zaczął prowadzić „Serwisy Trójki”. Można go było usłyszeć w środę (19 lipca), poniedziałek (17 lipca), piątek (14 lipca) i we wtorek (11 lipca). Czy to nowa osoba prezentująca serwisy informacyjne w Programie Trzecim Polskiego Radia? Rzeczniczka publicznego nadawcy przekonuje, że nie. – Michała Jędrkowiaka można w nich usłyszeć od ponad roku – słyszymy. Jednak jego nazwisko nie widnieje w zakładce „zespół” na stronie internetowej rozgłośni. W ostatnich miesiącach „Serwisy Trójki” prowadzili jednak Anna Kowalik-Brancatti, Anna Zaleśna-Sewera, Karolina Kozińska, Filip Jarek, Artur Ewertowski i Krzysztof Zyblewski.
Skąd więc w ostatnich dniach tyle dyżurów Michała Jędrkowiaka? – Jego częstsza obecność na antenie to wynik okresu urlopowego – tłumaczy Monika Kuś.
Rzeczniczka przypomina, że Michał Jędrkowiak to dziennikarz z kilkuletnim stażem pracy w Polskim Radiu. Jest tam od maja 2020 r. Wcześniej przez trzy lata był związany z Radiem Poznań – regionalną rozgłośnią Polskiego Radia. Jędrkowiak współpracował też z Polskim Radiem Kraków, w którym prowadził serwisy dla kierowców. Był także wydawcą portalu naszemiasto.pl.
Trójka z nową ramówką…
Jak już informowaliśmy, 26 czerwca radiowa Trójka wprowadziła kilka zmian w ramówce. Skrócono o godzinę popołudniowe pasmo „Zapraszamy do Trójki”. Teraz jest nadawane w godz. 15-18, w związku z czym z godz. 18:10 na godz. 17:45 przesunięto „Trójkowy komentarz dnia”.
Po godz. 18 wprowadzono za to nowe pasmo „Po drodze z Trójką”, skierowane głównie do kierowców. Zwiększono także liczbę serwisów o aktualnych utrudnieniach na drodze w cyklu „Radionawigator Trójki”. W związku z wprowadzeniem nowego popołudniowego pasma zniknęła piątkowa audycja Jędrzeja Kodymowskiego „Scena Kodyma”, natomiast muzyczny cykl „W tonacji Trójki” został przesunięty na godz. 20-22. Z ramówki zniknęła publicystyczna audycja „Klub Trójki”. W nocnej ramówce za to skrócono audycję „Trójka pod księżycem”. Teraz trwa tylko godzinę. O godz. 3 wprowadzono z kolei pasmo „W tonacji 3/4”, które nie ma prowadzącego. Przez godzinę nadawane są jedynie piosenki.
Program Trzeci Polskiego Radia wprowadził też do letniej ramówki serwisy kulturalne (od poniedziałku do piątku o godz. 10:30 oraz 14:30), a wieczorami od poniedziałku do czwartku o godz. 19:50 czytana jest wakacyjna powieść. Kolejną nowością jest niedzielne pasmo muzyczne „Trójka Cafe” nadawane w godz. 10-13. Po dwóch i pół roku emisji z ramówki Programu Trzeciego Polskiego Radia usunięto audycję „Trzy grama Redbada” prowadzoną przez aktora i reżysera Redbada Klynstrę-Komarnickiego. W tym czasie Trójka nadaje teraz program „Spotkania trzeciego stopnia” z udziałem artystów.
… i nową oprawą muzyczną
Z kolei tydzień później Trójka wprowadziła nową oprawę muzyczną przygotowaną przez krakowskie studio nagrań „Nieustraszeni Łowcy Dźwięków”. Zmieniono dżingle, a serwisy informacyjne mają teraz subtelny podkład dźwiękowy. Poprzednia oprawa obowiązywała od 2007 r. Bez zmian pozostał dżingiel „Autopromocja” oraz sygnały wybranych audycji autorskich, m.in. ten rozpoczynający „Salon polityczny Trójki”, który jest nadawany w niezmiennej formie od prawie 20 lat.
Za to głosem stacji zapowiadającym i „żegnającym” reklamy ponownie został aktor Marcin Kwaśny. Już raz występował w tej roli – od listopada 2016 r., gdy zastąpił Zbigniewa Zamachowskiego. Ten poprosił o wycofanie dżingli ze swoim głosem, bo nie chciał być utożsamiany ze zmianami personalnymi i programowymi, które zaszły w stacji po wyborach w 2015 r., gdy PiS objął władzę, a w Polskim Radiu wymieniono zarząd i część dyrektorów anten (m.in. Trójki) pożegnała się ze stanowiskami.
Według najnowszego badania Radio Track pracowni Kantar Polska w okresie kwiecień-czerwiec 2023 r. Trójka miała 2 proc. udziałów w rynku słuchalności.