Jak podał KIM, oferta złożona przez ASM uzyskała najwyższą liczbę punktów. Firma zaproponowała również najniższą cenę (1,65 mln zł). Oferty złożyły również: PBS (opiewała na 1,84 mln zł), Research Collective (1,75 mln zł) i Ipsos (1,67 mln zł).
Instytut zamierzał przeznaczyć na realizację badania maksymalnie 2,77 mln zł. Wybrana firma dostarczy KIM dane populacyjne na temat konsumpcji usług medialnych i posiadania urządzeń do ich odbioru. KIM chce, by w drugim półroczu 2023 roku firma zrealizowała 4,6 tys. kompletów wywiadów z respondentami.
Elżbieta Czerniec-Jaworska, PR manager w ASM Research Solutions Strategy, informuje „Presserwis”, że firma prowadzi badania od 1996 roku. – Realizujemy zarówno badania społeczne, jak i konsumenckie. W zakresie badań terenowych, które będziemy realizować dla wzmiankowanego zleceniodawcy, od wielu lat legitymujemy się Certyfikatem Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów, który uzyskujemy na podstawie corocznego audytu – tłumaczy Czerniec-Jaworska. I dodaje: – W ciągu minionych kilkunastu lat zrealizowaliśmy kilkadziesiąt projektów badawczych o zbliżonych parametrach metodologii i próby. Regularnie realizujemy duże, ogólnopolskie projekty.
Badanie założycielskie KIM obejmujące 2022 rok, poza własną siecią ankieterską, realizowane było – jak przekazywało „Presserwisowi” biuro prasowe Instytutu – przez firmy Research Collective i Ipsos. Research Collective odpowiada także za tegoroczne badanie założycielskie dla Nielsen Audience Measurement.
P.o. dyrektorem KIM jest obecnie Maciej Świrski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.