– „Przyjaciółka” przyszła na świat w doborowym towarzystwie. Dość powiedzieć, że w tym samym roku w Wielkiej Brytanii urodził się król Karol III – przypomina Maciej Brzozowski z wydawnictwa Bauer Media Polska, właściciela tytułu. – Oczywiście polskie realia były wtedy zupełnie inne. Nasz kraj podnosił się po II wojnie światowej. Uczyliśmy się żyć w nowych realiach PRL. Pośród gruzów i niewybuchów wszelkie przejawy normalności i rozwijającej się kultury były na wagę złota. Jakby właśnie w odpowiedzi na te potrzeby powstała „Przyjaciółka”.
Na początku gazeta liczyła zaledwie 16 stron, a podkolorowaną miała tylko okładkę. Na pierwszej pojawiło się zdjęcie Zofii Osicy – pracownicy działu listów i interwencji „Przyjaciółki”. Przez lata właśnie na listach opierał się kontakt z czytelniczkami. Jak przyznaje redakcja, listów tradycyjnych jest coraz mniej, ale zastąpiła je komunikacja elektroniczna – mailowa, przez komentarze na Facebooku czy przez Messenger. Pismo wydawane jest jednak tylko w wersji papierowej.
Jubileuszowe wydanie „Przyjaciółki”, numer 10/20213, jest dostępne od 11 maja w dwóch wersjach: podstawowej w cenie 2,99 zł i z książeczką kulinarną w cenie 3,79 zł. Towarzyszy mu kampania promocyjna na antenie RMF FM.
Reportaż o czytelniczce, która napisała doktorat z „Przyjaciółki”, materiał wspomnieniowy „Z Przyjaciółką przez dekady”, sprawdzone przez dziesięciolecia hity naturalnej pielęgnacji oraz najlepsze przepisy na torty to kilka z materiałów, jakie znalazły się w jubileuszowym wydaniu dwutygodnika „Przyjaciółka” na jego 75-lecie. Redakcja ogłosiła również konkurs „Twoja najlepsza przyjaciółka”, w którym można wygrać m.in. biżuterię z diamentem.
Według danych PBC za 2022 rok „Przyjaciółka” zajmuje pierwsze miejsce w sprzedaży i pierwsze miejsce w czytelnictwie wśród dwutygodników poradnikowych w Polsce. Magazyn czyta ponad 0,5 mln kobiet. Jak informuje wydawnictwo, w prenumeracie sprzedaje ponad 25 tys. egzemplarzy.