Jak przekazał nam Maciej Brzozowski, dyrektor PR wydawnictwa, zwolnienia w redakcji graficznej są skutkiem trwającej od jesieni 2021 roku reorganizacji struktury.
– Staramy się reagować dynamicznie na trudną sytuację na całym rynku wydawniczym, m.in. poprzez zmianę procesów pracy. Dzięki temu możemy zwiększać naszą efektywność i konkurencyjność. Odbywa się to nieraz kosztem miejsc pracy, o czym otwarcie mówimy od początku zmian – dodaje Maciej Brzozowski.
W koncernie implementowany jest system zarządzania zbiorami cyfrowymi WoodWing Assets oraz system do produkcji treści WoodWing Studio. Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że od dawna redaktorzy zatrudnieni w koncernie narzekali na obowiązki związane z wdrażaniem się w obsługę programów do zautomatyzowanego przygotowywania wydań. Jednocześnie obawiano się, że nowe rozwiązania doprowadzą do redukcji miejsc pracy. Jak mówi nam anonimowo jeden z pracowników, po zwolnieniu kilkunastu grafików to redaktorzy będą odpowiadali za wlewanie tekstów do przygotowanych wcześniej szablonów.
Z grupy piętnastu zwolnionych pracowników tylko jeden nie przyjął przedłożonej przez Bauera propozycji porozumienia. – W przypadku tej osoby zostanie wdrożona procedura poinformowania związku zawodowego działającego w wydawnictwie – przekazał nam Maciej Brzozowski.
Pięć osób zatrudnionych do tej pory w redakcji graficznej dołączy do zespołu Global Graphics Team w agencji fotograficznej i informacyjnej AKPA. Utworzony we wrześniu ub.r. zespół świadczy usługi graficzne dla innych oddziałów segmentu wydawniczego Bauera, a teraz ma rozszerzyć działania w obszarze międzynarodowym.
Wydawnictwo Bauer w 2021 roku wypracowało 98,9 mln zł zysku netto przy 353,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (dane KRS). Wydawnictwo działa w Polsce od 1991 roku. Wśród najpopularniejszych tytułów wydawanych przez koncern są „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Chwila dla Ciebie”, „Przyjaciółka”, „Z Życia Wzięte”, „Pani Domu” i „To & Owo”.