Kancelaria premiera wydała 13,6 mln zł na kampanie w TVP i Polskim Radiu

Mateusz Morawiecki

W ub.r. kancelaria premiera na kampanie informacyjne w Telewizji Polskiej przeznaczyła 11,16 mln zł, a w Polskim Radiu – 2,42 mln zł. Podkreśla, że obaj nadawcy udzielili jej znaczących rabatów.

W odpowiedzi na interpelację poselską Jarosław Wenderlich, podsekretarz stanu w kancelarii premiera, wyliczył, że w ub.r. w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu na zlecenie KPRM realizowano szereg kampanii informacyjnych:

  • – dalszy ciąg akcji „#SzczepimySię” zachęcającej do szczepień przeciw covid,
  • – kampanię dotyczącą 100-lecia służby cywilnej,
  • – akcję o cyberzagrożeniach (m.in. fałszywych SMS-ach), edukującą o cyberbezpieczeństwie,
  • – kampanię o dezinformacji i fake newsah;
  • – akcję o przejściu naziemnej telewizji cyfrowej na standard DVB-T2/HEVC.

W Telewizji Polskiej spoty z tych kampanii były emitowane w blokach przeznaczonych na kampanie społeczne, a w Polskim Radiu – w standardowych blokach reklamowych.

Zaznaczono, że u obu nadawców „koszt emisji nie jest objęty podatkiem VAT, a KPRM otrzymuje znaczący rabat na zakup czasu antenowego”.

Od stycznia do marca 2021 roku, gdy ruszyły szczepienia na covid, rządowa kampania „#SzczepimySię” kosztowała kilkanaście mln zł, z czego 3 mln zł wydano w Grupie RMF, 2,5 mln zł w Polsacie, 1,7 mln zł w Telewizji Polskiej, 1,5 mln zł w Polskim Radiu, a 1,3 mln zł w spółce Time.

Z kolei Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ub.r. na kampanie w mediach publicznych przeznaczyło 5,7 mln zł, z czego 3,9 mln zł trafiło do Telewizji Polskiej. Zeszłoroczne wydatki Ministerstwa Zdrowia w tym zakresie sięgnęły 12,13 mln zł, a resortu klimatu i środowiska – 6,75 mln zł.