Kiedy 5 września 2022 roku startował horyzontalny portal Polska Press pod nazwą i.pl, jego celem było osiągnięcie poziomu 5 mln użytkowników po roku działalności. Według Mediapanelu po pół roku działalności – w lutym br. – przyciągnął 6,87 mln realnych użytkowników, z których każdy spędził średnio na portalu 3 min 49 s.
Nawet z wynikiem zbliżającym się do 7 mln użytkowników sztandarowy portal Polska Press nie mieści się jednak w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych portali w Polsce. Spośród marek Polska Press figuruje tam jedynie NaszeMiasto.pl z wynikiem 10,07 mln realnych użytkowników (20. miejsce).
Portal i.pl miał – według SimilarWeb – stosunkowo wysoki współczynnik odrzucenia (użytkownik odwiedza tylko jedną stronę i opuszcza serwis) – 62,44 proc. Konkurencyjne portale odnotowały współczynnik odrzucenia na poziomie 30,14 (Wp.pl), 34,98 – (Onet.pl) i 35,05 (Interia.pl).
Specjaliści zwracają uwagę, że taki efekt spowodowany może być specyficzną metodą pozyskiwania użytkownika, wciąż stosowaną także w innych serwisach internetowych gazet Polska Press. Polega ona na odsyłaniu użytkownika z ostatniej ilustracji w galerii zdjęć na popularnych stronach regionalnych (gazetawroclawska.pl, dziennikzachodni.pl itp.) na stronę i.pl. Użytkownik, który nagle znajduje się na i.pl, szybko orientuje się, że został automatycznie przekierowany i zamyka tę stronę.
W przekierowaniach zresztą należy się dopatrywać szybszego osiągnięcia zakładanego wyniku. Aż 43 proc. ruchu na i.pl pochodzi ze stron przekierowujących. W przypadku innych portali to około 5 proc. ruchu. Takiemu pozyskiwaniu użytkowników służą nie tylko 23 regionalne serwisy prasowe Polska Press, ale również serwisy branżowe i tematyczne z portfolio grupy.
– Trudno tu mówić o sukcesie, jeżeli 43 proc. ruchu pochodzi z odesłań – ocenia Paweł Nowacki, niezależny konsultant na rynku mediów z agencji DigitalFlow.pl. – Te odesłania to 2,3 mln użytkowników.
Portal i.pl powstał na bazie portalu PolskaTimes.pl. Ten jeszcze w maju 2022 roku miał 4,43 mln realnych użytkowników. Pod nową marką odbudowywał swoją pozycję, uzyskując we wrześniu 2,2 mln realnych użytkowników, w listopadzie prawie 4,2 mln, a w grudniu przekraczając założony na rok pułap 5 mln. Redaktorem naczelnym i.pl jest Piotr Kotomski, były szef redakcji krajowej PAP, jego zastępcy to Sławomir Cedzyński, były wydawca portalu tvp.info, oraz Paweł Krajewski, były redaktor serwisu Niezależna.pl.