Większość przychodów Polskiego Radia stanowiły przychody z abonamentu (wpływy abonamentowe i rekompensata z tytułu utraconych wpływów), które w 2022 roku wyniosły 252,9 mln zł i były o 11,5 proc. niższe niż w 2021 roku. Radio zanotowało 59,1 mln zł przychodów własnych, z czego 19,2 mln zł pochodziło ze sprzedaży czasu reklamowego, a 6,1 mln zł ze sponsoringu.
Przychody ogółem Polskiego Radia w porównaniu z 2021 rokiem spadły o ok. 10 proc. Spółka poniosła w 2022 roku 358,2 mln zł kosztów działalności operacyjnej, tj. o ok. 4 proc. mniej, niż rok wcześniej.
Strata Polskiego Radia wzrosła znacząco – z 19,9 mln zł w 2021 do 55,1 mln zł w 2022 roku. Była jednak niższa od tej, którą spółka przewidywała na początku 2022 roku (64,4 mln zł).
Polskie Radio w 2023 roku planuje uzyskać 407,4 mln zł przychodów ogółem, z czego 337,9 mln zł pochodzić będzie z opłat abonamentowych (w tym 186,9 mln zł z rekompensaty, czyli o 69,9 proc. więcej, niż w 2022 roku). Tym samym wpływy radia wzrosłyby o ok. 28 proc. względem 2022 roku.
Sprzedaż reklam ma przynieść w tym roku publicznemu radiu 25,4 mln zł, a sponsoringu – 6 mln zł. Spółka spodziewa się, że koszty działalności wzrosną do 398,2 mln zł, a radio zakończy 2023 rok z symbolicznym zyskiem netto (23 tys. zł).
Anteny Polskiego Radia w 2022 roku miały łącznie 8,7 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza wzrost z 8,1 proc. w 2021 roku.