Jako dyrektor ds. transformacji cyfrowej Marcin Kowalczyk będzie opowiadał za rozwój marek Grupy Radiowej Agory w internecie oraz wszystkie przychody z kanałów elektronicznych i powiązane z nimi produkty, w tym ofertę subskrypcyjną TOK FM.
Jego bezpośrednimi przełożonymi są prezes Grupy Radiowej Agory Maciej Strzelecki oraz jej wiceprezes Adam Fijałkowski.
– Cyfrowy rozwój od dawna jest priorytetem Grupy Radiowej Agory. Nasze liczne działania w tym obszarze – począwszy od rozwoju oferty Premium TOK FM po pioniersko wprowadzane innowacje technologiczne – odniosły już wiele sukcesów, ale cały czas wysoko stawiamy sobie poprzeczkę w zakresie cyfryzacji. Współpraca z Marcinem Kowalczykiem, który wesprze nasz zespół ekspercką wiedzą, będzie nowym cyfrowym otwarciem dla marek GRA – pozwoli wzmocnić mocne strony naszej oferty i wdrażać kolejne projekty istotnie przyspieszające dynamikę cyfrowego rozwoju – zapewnia Maciej Strzelecki.
Marcin Kowalczyk wcześniej w PWN i Gremi Media
– Dołączam do bardzo silnego zespołu, który w oparciu o mocne marki GRA tworzy unikalną ofertę treści premium dla milionów słuchaczy i czytelników. Cieszę się, że będę uczestniczył w strategicznym rozwoju cyfrowego portfolio GRA, stawiając na unikalne treści, jakość doświadczenia użytkownika i technologię – komentuje Marcin Kowalczyk.
Do Grupy Radiowej Agora oprócz TOK FM należą Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio. W pierwszym kwartale br. pion radiowy grupy Agora zanotował wzrost przychodów z 19,9 do 22,8 mln zł i spadek zysku EBITDA z 2,2 do 0,6 mln zł. Wpływy cyfrowe segmentu zwiększyły się o 14,3 proc., na koniec marca z oferty subskrypcji cyfrowych TOK FM korzystało już 26,2 tys. użytkowników.
Marcin Kowalczyk poprzednio był dyrektorem ds. strategii subskrypcyjnej i rozwoju platform oraz dyrektor ds. e-commerce i marketingu w wydawnictwie PWN. Wcześniej pracował m.in. jako wiceprezes ds. sektora mediowego w firmie Deep.BI oferującej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji w grupie Gremi Media (to wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), m.in. jako kolejno członek zarządu i prezes jej spółki zależnej E-Kiosk.
Współpracuje z Financial Times Strategies jako ekspert branżowy w programach dla polskich mediów rozwijających się w obszarze subskrypcji. Karierę zawodową zaczął jako dziennikarz muzyczny w kieleckich Radiu Fama i Radiu Tak FM.
Jarosław Śliżewski żegna się z Agorą
Z Grupą Radiową Agory rozstaje się Jarosław Śliżewski, od początku 2018 roku pełniący funkcję dyrektora obszarów cyfrowych. W komunikacie Agory zapowiedziano, że w najbliższych miesiącach będzie kończył rozpoczęte projekty i pomagał Marcinowi Kowalczykowi poznać realia firmy.
– Po zamknięciu uzgodnionego etapu realizacji projektów rozwojowych Jarosław Śliżewski zdecydował się rozstać z Grupą Radiową Agory. Żegnamy się z nim, dziękując mu za wiele lat owocnej współpracy i nieoceniony wkład w cyfrowy rozwój naszych marek. Jego zaangażowanie pozwoliło m.in. istotnie rozwinąć unikalny produkt, jakim jest oferta Premium TOK FM, a naszemu zespołowi wdrożyć szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych – podkreśla Maciej Strzelecki.
Łącznie Jarosław Śliżewski z grupą Agora jest związany od 1991 roku. Zaczynał jako dziennikarz, potem współtworzył portale Gazeta.pl i Wyborcza.pl, m.in. jako dyrektor segmentu internetowego ds. produktów mobilnych i wideo.
W połowie 2017 roku Śliżewski został pełnomocnikiem Grupy Radiowej Agory ds. cyfryzacji. W latach 2016-2017 był w zarządzie spółki Green Conten nadającej kanał Metro, którą Agora jesienią 2017 roku sprzedała do Discovery Polska.
Śliżewski to kolejny menedżer żegnający się z Agorą. Z końcem czerwca z firmy odeszła Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”, odpowiedzialna m.in. za digitalizację, subskrypcje i markę „Wysokie Obcasy”.
Z wydawcą rozstaje się również Michał Grabacki, który odpowiadał m.in. za analizy, obszar big data i produkt e-commerce w „Gazecie Wyborczej”. – Zdecydowałem się na szukanie czegoś innego. Mam kilka ciekawych ofert z branży e-commerce – przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl.
W pierwszym kwartale br. przychody grupy Agora zwiększyły się o 73,4 proc. do 253,1 mln zł, wynik EBITDA wzrósł z 8,1 mln zł straty do 17,6 mln zł zysku, a strata netto zmalała z 59,4 do 33,1 mln zł.