„Chcemy pracować nad odbudowaniem zaufania do zarządu. Działamy jednak w ramach regulaminów, procedur, a nie korytarzowych opowieści. Ale to, że my o czymś nie wiemy, nie znaczy, że problemu nie ma” – mówił podczas spotkania prezes Tomasz Namysł.
Bauer podejmuje kroki ws. mobbingu
Prezes podkreślił, że firma nie zamierza zamiatać spraw pod dywan. „Zero tolerancji dla niewłaściwych zachowań. Nie mówimy tylko o mobbingu, to najbardziej zaawansowana forma złego postępowania” – przyznał.
Prezes poinformował, że firma przygotowuje specjalny poradnik, co ma pomóc zorganizować pracę tak, by nikt nie był narażony na złe praktyki. Pracowników zachęca się do definiowania, czym są złe zachowania.
„Wiele osób na kierowniczych stanowiskach nie zdaje sobie sprawy, że zachowują się niewłaściwie. Będziemy szkolić kadrę menedżerską, jak wolno się zachowywać i pracowników, jak mają się zachowywać, gdy – w ich przekonaniu – są ofiarami przemocy psychicznej” – obiecywał prezes Namysł. Stwierdził też, że poważne konflikty będą w Bauerze rozwiązywane przez zawodowych mediatorów. Raz w miesiącu w firmie będą się odbywać ogólne spotkania dotyczące niewłaściwych zachowań.
„Zobaczymy, czy to nie utopia”
Ma też powstać pięcioosobowy zespół wybrany z grona pracowników, który miałby głos doradczy przy rozwiązywaniu problemów. – Zobaczymy, czy to nie utopia – mówi osoba z firmy, chcąca zachować anonimowość.
Po spotkaniu „Presserwis” poprosił wydawnictwo o doprecyzowanie kilku kwestii. – Dziękuję za zadane pytania, ale nie komentujemy wewnętrznych spotkań z naszymi pracownikami – odpowiedziała Magdalena Ilkiewicz z biura komunikacji Bauer Media Polska.
Jednym z głównych powodów wewnętrznego spotkania firmy, w którym online uczestniczyła niespotykana dotąd liczba pracowników, była upubliczniona przez „Presserwis” sprawa Doroty Majewskiej, redaktorki „Chwili dla Ciebie”, zapowiadającej wytoczenie procesu firmie za mobbing ze strony byłego szefa – Jarosława Mrozka. Bauer, mimo przejścia Mrozka na emeryturę, współpracował z nim jako autorem zewnętrznym. Po upublicznieniu sprawy postanowiono rozstać się z nim definitywnie.
W spotkaniu z prezesem, w którym uczestniczył też m.in. wydawca segmentu Marek Lasota, wzięli udział pracownicy nie tylko z Warszawy, ale i z Wrocławia. Ze wszystkich segmentów Bauera, reprezentujący czasopisma rozrywkowe, telewizyjne, jak i ekskluzywne.
Firma, oprócz „Chwili dla Ciebie”, wydaje m.in. „Twój Styl”, „Kobietę i Życie”, „Auto Moto”, „Motor”, „Świat Wiedzy”, „Tele Tydzień”.