Grupa TVN na przestrzeni ostatnich 2 lat na rzecz walki z pandemią przeznaczyła łącznie ponad 22 mln zł. – W okresie pandemii wspieraliśmy placówki medyczne, pracowników służby zdrowia oraz przedsiębiorców. Widzom zapewnialiśmy również akcje edukacyjne oraz dostęp do kultury i rozrywki – mówi Rafał Mikołajczyk, dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR w TVN.
Na kwotę 22 mln zł wliczają się zarówno bezpośrednie darowizny oraz wartość czasu reklamowego przekazanego na bezpłatne kampanie społecznie.
– Naszą rolą jako Grupy TVN jest nie tylko przekazywanie prawdziwych, rzetelnych i wiarygodnych informacji widzom, ale również inicjowanie i angażowanie się w aktywności, które przynoszą wsparcie i realną pomoc w życiu codziennym. W okresie pandemii wspieraliśmy placówki medyczne, pracowników służby zdrowia oraz przedsiębiorców. Widzom zapewnialiśmy również akcje edukacyjne oraz dostęp do kultury i rozrywki. Cieszymy się, że możemy odwdzięczać się społecznościom, w których żyjemy i pracujemy – komentuje Rafał Mikołajczyk, dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR w TVN.
W trakcie trwania stanu epidemii w Polsce TVN podjął szereg akcji pomocowych związanych z walką z koronawirusem mających na celu wsparcie pracowników służby zdrowia. Fundacja TVN przekazała 1 mln zł firmie Warsaw Genomics, oferującej szpitalom i innym podmiotom świadczącym usługi medyczne bezpłatne testy na obecność koronawirusa. Dzięki tym środkom ich laboratoria wykonały 2500 testów.
Specjalistyczny szpital pediatryczny – Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” – otrzymał od Fundacji TVN środki w wysokości 100 tys. zł z przeznaczeniem na zakup wymazówek potrzebnych do badań obecności koronawirusa oraz na środki ochrony osobistej.
Prawie 5 mln zł z „#koncertudlabohaterów”
Fundacja TVN wraz z serwisem Player.pl 4 kwietnia 2020 roku zorganizowały czterogodzinny charytatywny „#koncertdlabohaterów”, podczas którego wystąpiło ponad 30 polskich artystów. Celem wydarzenia było zebranie funduszy na wsparcie pracowników medycznych w całym kraju. Zebrano prawie 5 mln zł, które przekazano 55 szpitalom i innym placówkom medycznym.
6 mln zł pomocy dla MŚP
TVN podjął wiele działań pomocowych skierowanych do biznesu, w szczególności z sektora małych i średnich firm, by pomóc im odnaleźć się w nowej rzeczywistości. 1000 firm z całej Polski skorzystało z propozycji zareklamowania swoich usług na kanałach i platformach grupy TVN, która dała im taką możliwość za symboliczną złotówkę. Wartość pomocy dla MŚP wyniosła 6 mln zł.
W czasie drugiej fali pandemii TVN wyciągnął pomocną dłoń do właścicieli restauracji i osób najuboższych. Dzięki współpracy z ogólnopolską siecią Banków Żywności zaangażowano 180 restauracji do przygotowania prawie 120 tys. ciepłych posiłków, które trafiły do najbardziej potrzebujących. W ciągu dwóch miesięcy z przełomu roku 2020/2021 udało się zebrać środki na łączną kwotę 2,3 mln zł. F
Bezpłatna emisja społecznych kampanii informacyjnych wspomagających walkę z pandemią koronawirusa to kolejny element charytatywnego zaangażowania TVN. Grupa nieodpłatnie emitowała na swoich kanałach Ogólnopolską Kampanię Szczepień Ochronnych, kampanię „Noś maskę” i „Bezpieczna Aplikacja ProteGo”. Ich emisyjny ekwiwalent reklamowy łącznie wyniósł 5,6 mln zł.
Szereg programów informacyjnych o pandemii
Ważną rolę w walce z pandemią odegrał pion informacyjny Grupy TVN. Uruchomiony od pierwszych dni pandemii program „Uwaga: Koronawirus” codziennie przekazywał najnowsze informacje na temat wirusa COVID-19, rozwoju epidemii, aktualnych obostrzeń, zaleceń z nich wynikających oraz sposobów na radzenie sobie z odizolowaniem od bliskich.
Kanały TVN24 i TVN zapewniały bieżące informacje o sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, przekazywały aktualności dotyczące najnowszych decyzji rządowych czy wymogów dotyczących dystansu społecznego. Dużą część czasu antenowego poświęcono obalaniu fałszywych informacji o COVID-19, praktycznym wskazówkom dotyczącym zapobiegania zakażeniom, poradom ekspertów oraz odpowiedziom na najczęściej zadawane przez widzów pytania. Dziennikarze informacyjni i reporterzy pracowali w systemie rotacyjnym, aby zapewnić widzom stały i niezakłócony dostęp do najświeższych informacji.
Znane osobowości TVN wzięły udział w kampanii #zostanwdomu. Ich krótkie filmiki emitowane we wszystkich kanałach Grupy TVN zachęcały widzów do pozostania w domu w okresie kwarantanny. Gwiazdy dzieliły się z nimi wskazówkami, jak kreatywnie spędzać czas i pozostawać w kontakcie z innymi pomimo wymogów dystansu społecznego.
Maturzyści mogli skorzystać ze wsparcia jakie przygotował dla nich kanał Metro, emitując programy edukacyjne pt. „Korki.tv”. Uczniowie szkół średnich przygotowujący się do egzaminu maturalnego mogli skorzystać z cyklu 141 zajęć telewizyjnych, które służyły pomocą w trudnym dla nich czasie związanym z zamknięciem szkół na czas epidemii.
W 2020 roku Grupa TVN zanotowała spadek przychodów o 9,8 proc. do 1,87 mld zł, a jej zysk netto zmalał z 540,57 do 486,98 mln zł. Nadawca zatrudnia 1,4 tys. pracowników etatowych, zwiększył wpływy abonamentowe i dostał dużo wyższą dywidendę od Canal+ Polska.