Ministerstwo Zdrowia przekazało mediom publicznym ponad 9 mln zł, resort infrastruktury ponad 17 mln zł

Plakat z rządowej kampanii o szczepieniach przeciw koronawirusowi

W 2021 roku Ministerstwo Zdrowia zawarło umowy na realizację kampanii reklamowych i informacyjnych z TVP i Polskim Radiem na łączną sumę ponad 9,2 mln zł. Zdecydowana większość tej sumy trafiła do Telewizji Polskiej. Ministerstwo Infrastruktury podpisało z TVP umowy na ponad 17 mln zł.

Informacje na temat umów zawartych przez Ministerstwo Zdrowia z TVP oraz Polskim Radiem zostały udzielone przez resorty zdrowia i infrastruktury w odpowiedzi na interpelacje posłanki KO Małgorzaty Kidawy-Błońskiej.

Ministerstwo Zdrowia realizowało w mediach publicznych kampanie stałe i reakcyjne

Ministerstwo Zdrowia realizowało w ubiegłym roku w mediach publicznych kampanię informacyjną „Planuję długie życie”, poświęconą konieczności regularnego wykonywania badań profilaktycznych; kampanię informacyjno-promocyjną dot. programu „Profilaktyka 40 PLUS”. Inną kampanią realizowaną przez resort zdrowia była poświęcona zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzieży akcja „Powiedz, co czujesz. Zdemaskuj emocje”.

„Umowy w ramach ww. kampanii zawierane były na zakup czasu antenowego w celu emisji spotów, jak również w celu produkcji i emisji audycji. Emisja spotów i audycji dotyczyła wielu obszarów i oprócz emisji na głównych kanałach obejmowała emisję na kanałach dodatkowych TVP i Polskiego Radia oraz na 16 antenach ośrodków regionalnych TVP. Ministerstwo Zdrowia zawarło w 2021 r. z Telewizją Polską S.A. umowy na łączną kwotę 8 178 706,95 zł Ministerstwo Zdrowia zawarło w 2021 r. z Polskim Radiem S.A. umowy na łączną kwotę 1 030 837,52 zł” – pisze Maciej Miłkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.

Podkreślono, że Ministerstwo Zdrowia realizowało w mediach publicznych kampanie stałe oraz reagujące na bieżące wydarzenia.

Ministerstwo Infrastruktury realizowało w TVP kampanie o bezpieczeństwie na drogach

Z kolei Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o podpisaniu w 2021 roku umowy z Telewizją Polską na sumę 16 milionów złotych. Dotyczyła ona emisji spotu telewizyjnego w ramach kampanii społecznej dotyczącej ograniczenia nadmiernej prędkości i przestrzegania limitów prędkości oraz spotu telewizyjnego w ramach kampanii społecznej dotyczącej ochrony pieszych na przejściach.

Inną umowę z TVP na milion złotych podpisano w związku z przeprowadzeniem akcji informacyjno – edukacyjnej (produkcja i emisja materiału audiowizualnego) „Działania edukacyjne na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych i ograniczenia nadmiernej prędkości pojazdów”.

Pieniądze na obie umowy zostały wydane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Z tego samego źródła sfinansowano wydatek 395 648,50 zł na dodatkowe wzmocnienie przekazu kampanii nt. poprawy bezpieczeństwa pieszych i ograniczenia nadmiernej prędkości.

W 2021 r. Ministerstwo Infrastruktury nie zawierało bezpośrednio umów ze Polskim Radiem, podpisano za to jedną umowę z Audytorium 17 na kwotę 603 654,48 zł brutto. W stacjach regionalnych emitowane były dwa spoty reklamowe w ramach wyżej opisanych kampanii społecznych.