Jako szef WP Wiadomości Jacek Amsterdamski będzie odpowiedzialny za wzmocnienie i rozwój treści newsowych w Wirtualnej Polsce.
– Nieustannie budujemy i poszerzamy nasze zespoły dziennikarskie. W Wirtualnej Polsce jest coraz więcej autorskich treści, reportaży i materiałów śledczych – podkreśla Piotr Mieśnik, redaktor naczelny Wirtualnej Polski.
– Jacek Amsterdamski przez ostatnie lata współtworzył takie programy wideo online jak „Tłit”, „Newsroom” oraz „WP News” dla Telewizji WP, które notują świetne wyniki. Chcemy wykorzystać jego doświadczenie, aby wzmocnić cały obszar newsów w WP oraz korzystać z możliwości synergii serwisów wideo i WP Wiadomości – dodaje.
Jacek Amsterdamski w WP od 7 lat
Równocześnie Jacek Amsterdamski nadal będzie pełnił funkcję zastępcy redaktora naczelnego WP i dyrektor wideo portalu.
Z Wirtualną Polską jest związany od 2014 roku. Jako szef treści wideo odpowiadał m.in. za przebudowę i profesjonalizację działu wideo oraz za dystrybucję, produkcję i emisję Telewizji WP
Wcześniej Jacek Amsterdamski był m.in. szefem departamentu produkcji multimedialnej w Grupie Onet i kierownikiem ds. multimediów w Agorze.
Z WP żegna się Marzena Suchan
Marzena Suchan, poprzednia szefowa WP Wiadomości, po roku pracy rozstaje się z Wirtualną Polską. Początkowo była szefową strony głównej WP.pl, a w listopadzie ub.r. objęła też funkcję drugiego zastępcy redaktora naczelnego Wirtualnej Polski.
Przed pracą w WP Marzena Suchan przez rok była związana z Grupą Interia, jako dyrektor serwisów informacyjnych nadzorowała witryny Fakty, Biznes, Sport, Pogoda oraz Interia.tv. Przedtem przez 18 lat pracowała w Grupie Onet. Pełniła funkcje m.in. wydawcy serwisów regionalnych Onetu, redaktor prowadzącej w serwisie Wiadomości, a od 2013 roku szefowej serwisów informacyjnych Onetu. Współprowadziła cykl wywiadów „Ustalmy jedno”.
Ponadto Marzena Suchan była związana z Radiem Kraków oraz prowadziła zajęcia dotyczące mediów elektronicznych w SWPS.
Według badania Mediapanel w lipcu br. serwisy i aplikacje internetowe Grupy Wirtualna Polska zanotowały 21,11 mln użytkowników i 73 proc. zasięgu, a sam portal WP.pl – 16,03 mln użytkowników i 55,4 proc. zasięgu.
W pierwszej połowie br. przychody Wirtualnej Polski Holding poszły w górę rok do roku o 52,3 proc. do 397,11 mln zł, a zysk netto – z 15,09 do 69,99 mln zł. Wynika to głównie z poprawy sytuacji w reklamie internetowej i turystyce zagranicznej, którą zajmuje się spółka zależna Wakacje.pl.