Biuro reklamy TVP w 2021 roku zachowa dotychczasowe progi całorocznych wydatków reklamowych, od których zależy wysokość rabatu. Klient wydający do 0,19 mln zł nadal będzie mógł liczyć maksymalnie na 30 proc. rabatu, a ten z wydatkami na poziomie 12-14,99 mln zł – na sięgający 50 proc. Rabaty na zakup z cennika, podobnie jak w 2020 roku, będą podlegały otwartym negocjacjom w grupie reklamodawców deklarujących wydatki roczne powyżej 15 mln zł.
Koszt dotarcia z reklamą w TVP 1 i TVP 2 dla klastra z rocznymi wydatkami do 0,19 mln zł wynosi 1,9 tys. zł, a w klastrze 18-20,99 mln zł – 990 zł. W zależności od klastra podwyżka wynosi między 1,7 proc. a 5,5 proc.
Podobnie jak w 2020 roku, indywidualnie warunki negocjować będą klienci o rocznych wydatkach powyżej 21 mln zł.
Biuro reklamy TVP wprowadza tzw. klastry miesięczne, uzupełniające dotychczasowe roczne progi cenowe. Dzięki nim reklamodawca może dokonać zakupu kampanii reklamowej bez konieczności składania deklaracji rocznej. „W sytuacji niepewności rynkowej, z jaką mieliśmy do czynienia w tym roku, oraz której możemy spodziewać się w pierwszych miesiącach 2021 roku, postanowiliśmy stworzyć produkt odpowiadający na potrzebę luzowania rygoru deklaracyjnego” – wyjaśnia Ewelina Czuba, dyrektor biura reklamy TVP.
W ofercie debiutuje pakiet TVP Mix. Daje on możliwość zakupu wszystkich stacji będących w ofercie w jednej cenie. Pakiet jest dostępny w podstawowej grupie sprzedażowej wszyscy w wieku 16-59 lat oraz w wybranych grupach demograficznych.
Z kolei w ofercie online zadebiutują trzy produkty. Smart OTT daje możliwość emisji reklam online na dużym ekranie interaktywnych telewizorów podłączonych do internetu (Smart TV, HBB TV, Android TV, STB). Pakiet Reach Power Wideo umożliwia marketerom szerokie dotarcie reklamą online wideo, uzupełniając w ten sposób zasięg kampanii telewizyjnej. Z kolei pakiet TVP Emocje pozwoli reklamodawcom na targetowanie reklam na podstawie segmentacji emocji, wrażeń czy nastrojów odbiorców.
Biuro reklamy TVP szacuje, że w 2021 roku wydatki na reklamę telewizyjną mogą urosnąć o 7,2 proc. względem 2020 roku, jednak skala nie rekompensuje w całości strat. W tym roku, według BR TVP, wydatki spadną o 10,8 proc.