Sukces DZ! Dwie okładki „Dziennika Zachodniego” wśród najlepszych okładek prasowych w Europie! W prestiżowym konkursie projektowania prasowego European Newspaper Award „Dziennik Zachodni” pojawił się w gronie laureatów jako jeden z czterech tytułów z Polski: obok dziennika „Polska”, „Gazety Wyborczej” i krakowskiego „Magnesu” (dodatku do „Dziennika Polskiego”). Autorem okładek „Dziennika Zachodniego” jest nasz dyrektor artystyczny Tomasz Bocheński. Pierwsza nagrodzona praca to okładka po zwycięstwie Igi Świątek we French Open (12 października 2020 roku), a druga dotyczy pandemii – martwimy się, że na Śląsku jest najwięcej zachorowań (15 maja 2020 roku).
W tegorocznej, 22. edycji konkursu, udział wzięły 164 gazety z 25 krajów. W 20 kategoriach konkursu było w sumie ponad 4000 zgłoszeń. Nagroda European Newspaper Award przyznawana jest od 1998 roku wydawcom za najlepiej zaprojektowane gazety. Konkurs organizuje projektant gazet Norbert Küpper we współpracy z pismami: niemieckim „Medium Magazin”, austriackim „Der Österreichische Journalist” i szwajcarskim „Schweizer Journalist”. Uroczyste rozdanie nagród odbywa się co roku w Wiedniu, a towarzyszy im kongres ludzi mediów i grafiki prasowej z całej Europy.
Dwie okładki „Dziennika Zachodniego” znalazły się wśród najlepszych okładek prasowych w Europie! W prestiżowym konkursie projektowania prasowego European Newspaper Award „Dziennik Zachodni” pojawił się w gronie laureatów jako jeden z czterech tytułów z Polski: obok dziennika „Polska”, „Gazety Wyborczej” i krakowskiego „Magnesu” (dodatku do „Dziennika Polskiego”).
Pierwsza nagrodzona praca to okładka po zwycięstwie Igi Świątek we French Open (12 października 2020 roku), a druga dotyczy pandemii – martwimy się, że na Śląsku jest najwięcej zachorowań (15 maja 2020 roku).
Autorem okładek „Dziennika Zachodniego” jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, to grafik, zdobywca licznych nagród w konkursach projektowania prasowego. Bocheński kreuje i współtworzy projekty graficzne gazet, projekty prasowe, książek i inne projekty graficzne już od 15 lat. Pracę zaczynał w „Gazecie Krakowskiej”. W 2013 roku awansował na dyrektora artystycznego Polska Press Grupy.
Wielokrotnie zdobywał najbardziej prestiżowe nagrody w konkursach w Polsce i na świecie. W dorobku krajowym ma kilkadziesiąt nagród m.in. GrandFront oraz Chimera Grand Prix, natomiast za granicą sukcesy w konkursach European Newspaper Award oraz Best of News Design – The Society for News Design w USA.