Wojciech Wybranowski po trzech miesiącach pożegnał z Wirtualną Polską

Wojciech Wybranowski, redaktor naczelny "Głosu Wielkopolskiego"

Publicysta Wojciech Wybranowski po trzech miesiącach zakończył współpracę z Wirtualną Polską.

– Od razu umawialiśmy się tylko na trzy miesiące – powiedział Wojciech Wybranowski portalowi Wirtualnemedia.pl. – Mam kilka innych ciekawych ofert, pracuję też nad własnym projektem, więc dalsza współpraca z Wirtualną Polską kolidowałaby z tym – wyjaśnił.

Wybranowski współpracował z Wirtualną Polską od początku września, pisał felietony o tematyce politycznej i społecznej.

W połowie czerwca Wybranowski pożegnał się z tygodnikiem „Do Rzeczy”, w którym pracował od jego startu na początku 2013 roku. – Chciałbym pozostać w branży, ale rynek dziennikarski się raczej zwija niż rozwija. Jeśli ktoś będzie zainteresowany współpracą ze mną, to chętnie porozmawiamy. W dalekiej perspektywie mam też inne pomysły, też związane z dziennikarstwem, może już wtedy freelancersko – mówił wtedy portalowi Wirtualnemedia.pl.

Wcześniej Wojciech Wybranowski przez kilka lat pracował w „Rzeczpospolitej” i „Uważam Rze”, odszedł stamtąd wraz ze zdecydowaną większością dziennikarzy tego drugiego tytułu po odwołaniu Pawła Lisickiego z funkcji redaktora naczelnego. Wybranowski pisał też do „Naszego Dziennika”, „Gazety Polskiej” i „Najwyższego Czasu”.

W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że Wirtualna Polska nie przedłuży umowy z Markiem Kacprzakiem, dziennikarz był zaskoczony tą informacją.

Od 19 listopada br. redaktorem naczelnym Wirtualnej Polski został Marcin Meller. Obejmując tę funkcję zapowiedział podczas wideokonferencji, że w najbliższym czasie do redakcji WP dołączy kilka nowych osób. – Chcę utrzymać wyniki Wirtualnej Polski i dodać to, co rozumiem jako tradycyjne wartości dziennikarskie – podkreślił. W drugiej połowie listopada wicenaczelną WP została Marzena Suchan.

Według badania Mediapanel w październiku br. serwisy i aplikacje internetowe Grupy Wirtualna Polska odwiedziło 21,78 mln internautów, co dało 75,1 proc. zasięgu, a sam portal WP.pl zanotował 18,2 mln użytkowników i 62,8 proc. zasięgu.