Towarzystwo Dziennikarskie wybrało swoje władze

Na czele ponownie Seweryn Blumsztajn

Seweryn Blumsztajn

Seweryn Blumsztajn został ponownie wybrany prezesem Towarzystwa Dziennikarskiego. To już czwarta jego kadencja na tym stanowisku. – Za najważniejszą sprawę w nadchodzących latach bezdyskusyjnie uważam chronienie środowiska dziennikarskiego przed zapowiadaną przez PiS dekoncentracją mediów – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Blumsztajn.

Skład zarządu wybrano w drodze głosowania na walnym zgromadzeniu Towarzystwa Dziennikarskie. Poza Sewerynem Blumsztajnem (jest szefem już po raz czwarty ) weszli jeszcze do niego Ewa Ivanova, Krzysztof Bobiński, Andrzej Krajewski i Jan Ordyński. Kadencja zarządu trwa dwa lata, Blumsztajn jest wybrany na szefa już po raz czwarty.

– Niewątpliwie w tej kadencji najważniejszą sprawą będzie chronienie środowiska dziennikarskiego przed zapowiadaną przez PiS repolonizacją, czy dekoncentracją mediów. Właściwie mamy teraz sytuację, w której bardzo poważnie zagrożona jest wolność słowa, jej ochroną także będziemy musieli się zając. O mediach publicznych nie wspomnę, bo tam nie ma już co ratować – mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Seweryn Blumsztajn.

Towarzystwo Dziennikarskie powstało w 2012 roku

Blumsztajn to wieloletni dziennikarz i publicysta „Gazety Wyborczej”, ale także działacz opozycji antykomunistycznej w czasach PRL. W latach 2002-2006 kierował krakowskim dodatkiem „Gazety Wyborczej”, w 2006 został redaktorem naczelnym „Gazety Stołecznej”. Jest też jednym z założycieli Towarzystwa, które powstało w 2012 roku z inicjatywy m.in. Blumsztajna, Jacka Żakowskiego, Wojciecha Maziarskiego, Jana Ordyńskiego i Doroty Warakomskiej.

Towarzystwo Dziennikarskie monitoruje media, a także zabiera głos w sprawach istotnych dla środowiska lub w takich, w których dziennikarze odgrywają niepoślednią rolę. W tegorocznych wyborach prezydenckich oprócz raportu z monitoringu serwisów informacyjnych TVP, TVN i Polsatu członkowie TD przygotowali także raport z obserwacji programów Polskiego Radia – Jedynki i Trójki oraz RMF FM. Obserwatorzy kampanii śledzili je między I a II turą wyborów, czyli między 29 czerwca a 10 lipca br.