Jak się dowiedział portal Wirtualnemedia.pl w środę Jacek Kurski przedstawił Pawła Gajewskiego dyrektorom wszystkich oddziałów regionalnych TVP, informując, że powierza mu ścisły nadzór nad ośrodkami i dbałość o rozwój.
Gajewski zaczynał karierę w TVP w 2016 roku jako wicedyrektor w biurze spraw korporacyjnych. W lutym 2018 roku awansował na wiceszefa Telewizyjnej Agencji Informacyjnej ds. operacyjnych, a w październiku tego samego roku przejął w TAI nadzór m.in. nad inwestycjami i finansami. Odpowiadał także z ramienia zarządu TVP za organizację i przebieg kolejnych debat wyborczych.
7 sierpnia prezesem TVP został ponownie Jacek Kurski. Przedstawiając Radzie Mediów Narodowych wizję rozwoju telewizji, mówił m.in. o „ulajtowieniu” przekazu, a także o doinwestowaniu ośrodków regionalnych. Chodzi m.in. o sprzęt taki jak choćby wozy do transmisji w jakości HD.
W styczniu br. Rada Mediów Narodowych podjęła uchwałę, zwiększającą udział audycji tworzonych przez OTV w programach ogólnokrajowych. Dla TVP 1 ma być to minimum 313 godzin, dla TVP2 – 75 godzin, a dla TVP Polonia – 300 godzin. W tym TVP Kraków przygotować ma minimum 60 godzin, TVP Lublin – 123 godziny, a TVP Wrocław – 57 godzin.
W TAI dyrektor Jarosław Olechowski na razie nie ma nowego zastępcy. Olechowski w rozmowie z nami ocenia zmianę stanowiska Pawła Gajewskiego jako awans, a także „naturalny ruch kadrowy”. – W Telewizyjnej Agencji Informacyjnej dyrektor Gajewski odpowiadał między innymi za kwestie produkcyjne i finansowe, w tym rozliczenia z ośrodkami za usługi świadczone na rzecz TAI. Dlatego doskonale zna specyfikę pracy OTV. W procesie zmian wprowadzanych w ośrodkach regionalnych TVP bardzo pomocne będzie doświadczenie, które zdobył przeprowadzając restrukturyzację finansów TAI – mówi.
Olechowski podkreśla też, że Gajewski był bezpośrednio zaangażowany w realizację szeregu inwestycji przeprowadzonych w TAI w ciągu ostatnich niespełna trzech lat. – Nowe studia TVP Info i „Wiadomości”, wdrożenie technologii augmented reality oraz wirtual window – to jest w dużej części jego zasługa – wylicza. – Wprowadzone przez niego zmiany znacząco podniosły jakość programów informacyjnych produkowanych przez TAI. – ocenia.
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej – na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł – wynika ze sprawozdania abonamentowego.