Celem projektu jest przedstawianie informacji z Białorusi oraz zarysowanie szerszego kontekstu wydarzeń obserwowanych przez białoruskich korespondentów Outriders. Na Gazeta.pl na bieżąco będą się ukazywać zarówno teksty reporterskie, jak i krótkie komentarze, zdjęcia oraz materiały wideo na temat rozwoju wydarzeń na Białorusi.
„Trzy miesiące temu ogłosiliśmy programową »Deklarację Gazeta.pl«, obiecując naszym użytkownikom, że w czasach nowej normalności będziemy szczególnie pilnować rzetelności informacji oraz nadawać wydarzeniom właściwą im rangę, niezależnie od »klikalności«. Stawiając tak mocno na jakościowy kontent o Białorusi, chcemy spełnić tę obietnicę” – mówi Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający Gazeta.pl.
„Białoruskie domino” to kolejny element zaangażowania Gazeta.pl w sprawy Białorusi. Od początku tygodnia przy logotypie Gazeta.pl na stronie głównej widnieje hasło „Żywie Biełaruś!”, będące jednym z haseł opozycji demokratycznej.
Outride.rs to serwis poświęcony sprawom międzynarodowym. W 2017 roku otrzymał Grand Press Digital za innowacyjne podejście w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej.
Jak wynika z danych Gemius/PBI, w lipcu strona główna Gazeta.pl miała 102,1 mln odsłon (wzrost o 0,8 proc. w porównaniu z lipcem 2019 roku) i odwiedziło ją 4,8 mln użytkowników (wzrost o 12,3 proc.).