Ruszyła druga edycja Szkoły Redaktorów – edukacyjnego programu, w którym prasowi i internetowi dziennikarze „Gazety Wyborczej” (Agora) szkolą się pod okiem redaktorów tego dziennika. Twórcą programu jest Paweł Goźliński, który zapowiada, że projekt wkrótce ma otworzyć się na pracowników innych mediów i stać się komercyjnym przedsięwzięciem.
Aktualna edycja Szkoły Redaktorów trwać będzie do października 2020 r. Dziennikarze, reporterzy i eksperci „Gazety Wyborczej” (m.in. pisarze, scenarzyści i specjaliści z obszaru nowych mediów) szkolą w niej 23 osoby z zespołu dziennika.
– Pierwszy rok działania okazał się dużym sukcesem. Udało nam się wykrystalizować program i zgromadzić fantastycznych wykładowców. Pierwsi absolwenci bardzo chwalą zarówno merytoryczny poziom programu, jak i jego przydatność w ich codziennej pracy. Dlatego wcale mnie nie zdziwiło, że w gronie redaktorów naczelnych „Gazety Wyborczej” podjęta została decyzja o kontynuowaniu działalności Szkoły Redaktorów i rekrutacji drugiego rocznika – komentuje Paweł Goźliński, twórca programu Szkoły Redaktorów. Goźliński dodaje też, że w drugim roku testowane mają być rozwiązania, które staną się niezbędne, gdy Szkołę Redaktorów otworzy swoje podwoje także na dziennikarzy z innych mediów i stanie się ona projektem komercyjnym, co ma nastąpić najprawdopodobniej w 2021 roku.
Druga edycja Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej”, której pierwszy zjazd odbył się w listopadzie 2019 r., obejmuje 10 trzydniowych sesji rozpisanych na 12 miesięcy. Zajęcia mają głównie charakter ćwiczeń oraz warsztatów obejmujących m.in. pracę nad konkretnymi tekstami z różnych gatunków, stylów i form dziennikarskich.
Prowadzą je przede wszystkim dziennikarze i redaktorzy „Gazety Wyborczej” – m.in. Roman Imielski, Piotr Stasiński, Marcin Kącki, Aleksandra Sobczak, Teresa Kruszona, Paweł Wroński, Vadim Makarenko, Ariadna Machowska, Piotr Głuchowski, Krzysztof Varga, Aleksandra Klich-Siewiorek, Jakub Sawa, Paweł Wroński i Paweł Goźliński. Koordynatorką projektu jest Daniela Werbeniec.
W gronie uczniów drugiej edycji Szkoły Redaktorów znalazły się 23 osoby ze wszystkich działów „Wyborczej”, w tym m.in. z oddziałów lokalnych, redakcji „Wysokich Obcasów” oraz BiQdata, działów kultury i promocji. „
Gazeta Wyborcza” zainaugurowała działalność swojej Szkoły Redaktorów w 2018 r. Ideą projektu było przekazywanie wiedzy i rozwijanie kompetencji redaktorów dzięki kontaktowi ze specjalistami, nie tylko z grona ludzi „Wyborczej”, a także przygotowanie ich do wyzwań, jakie stawiają dziennikarstwu dzisiejszy świat i przemiany we współczesnych mediach. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-szkola-redaktorow-szkolenia-dla-dziennikarzy-wykladowcy-i-program-zajec
W grudniu ub.r. portal Wyborcza.pl zanotował 7,6 mln użytkowników i 69,08 mln odsłon oraz 8 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Gemius/PBI). Natomiast na początku listopada ub.r. liczba użytkowników z aktywną prenumeratą cyfrową „Gazety Wyborczej” przekroczyła poziom 200 tys.