Z badań wynika, że Polacy wciąż mało wiedzą o zdrowiu, ale ich zainteresowanie tematami związanymi z medycyną, farmacją czy opieką zdrowotną z roku na rok rośnie. Jest to związane nie tylko z coraz wyższą średnią długością życia, ale też modą na bycie fit. Dlatego przybywa audycji, artykułów i serwisów internetowych poświęconych szeroko rozumianym tematom zdrowotnym.
Odpowiadając na zapotrzebowanie redakcji, jak i samych dziennikarzy zajmujących się zdrowiem i medycyną, pierwsze tegoroczne warsztaty magazynu „Press” będą adresowane właśnie do nich.
Całodzienne warsztaty „Know-how: zdrowie i medycyna” dostarczą im wiedzy teoretycznej i praktycznej. Odbędą się 12 lutego 2020 roku w Warszawie w siedzibie Allegro (budynek Q22, Aleja Jana Pawła II 22).
Część praktyczną poprowadzą dziennikarki od lat zajmujące się zdrowiem Polaków i służbą zdrowia – Aleksandra Kurowska (do niedawna redaktor naczelna PolitykaZdrowotna.com) i Maria Zawała (Telewizja TVS). Uczestnicy warsztatów dowiedzą się od nich, jak odpowiedzialnie informować co jest zdrowe, a co na pewno takie nie jest, gdzie szukać wiarygodnych danych dotyczących finansowania ochrony zdrowia i związanych z nią regulacji prawnych, jak weryfikować wypowiedzi polityków na temat służby zdrowia i jak nie dać się zwieść nie zawsze uczciwemu PR koncernów farmaceutycznych oraz placówek medycznych.
W drugiej części szkolenia mecenas Paulina Kieszkowska-Knapik przedstawi prawne aspekty działalności aptek w internecie, a doktor nauk medycznych Piotr Soszyński opowie o cyfrowej transformacji, jaką przechodzi opieka zdrowotna, czyli m.in. o e-wizytach lekarskich i monitorowaniu zdrowia pacjenta przy użyciu urządzeń mobilnych.
Trzeci blok warsztatów poprowadzą blogerzy z Crazy Nauka – Aleksandra i Piotr Stanisławscy. Popularni dziennikarze naukowi zmierzą się z mitami o zdrowiu kreowanymi przez medycznych szarlatanów, pokażą, jak ich rozpoznać oraz jak nie stać się ich narzędziem. Rozprawią się też z kłamstwami i półprawdami na temat zanieczyszczenia środowiska i zmian klimatu. Po ich wystąpieniu uczestnicy warsztatu będą wiedzieć, jak informować o smogu, brudnej wodzie czy rozprzestrzenianiu się nowych chorób, żeby zainteresować, ale nie przerazić.
Uczestnicy warsztatów organizowanych przez „Press” i Allegro otrzymują certyfikat.
Partnerem wydarzenia jest Medicover.
Szczegółowe informacje i formularz zgłoszeniowy zamieszczamy na stronie poświęconej warsztatom.